مشخصات پنجره دوجداره ریلی

مشخصات پنجره دوجداره ریلی

با توجه به اهمیت روزافزون مصرف انرژی نیاز به وسایلی که بتوانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند روز به روز بیشتر احساس می شود. پنجره های دوجداره این روزها بسیار بر سر زبان ها افتاده اند و اکثر افراد در ساختمان های خود از این نوع پنجره ها استفاده می کنند. پنجره های دوجداره در انواع مختلفی وجود دارند که یکی از آنها پنجره دوجداره ریلی می باشد. در این مطلب به مشخصات پنجره دوجداره ریلی به طور کامل پرداخته شده است.

پنجره دوجداره چیست؟

پنجره های دوجداره به پنجره هایی گفته می شود که در ساخت پروفیل های آنها از پلیمر UPVC استفاده شده است. این پلیمر مشتق شده از نفت خام و نمک سدیم کلرید می باشد و در ابتدا با نام PVC  یا پلی وینیل کلرید شناخته می شد  که با افزودن مواد مختلفی مانند روان کننده ها، نرم کننده ها، ضربه گیرها و مواد ضد احتراق به UPVC تبدیل شد. در این نوع از پنجره ها از شیشه های دوجداره استفاده شده است که عایق صوت و سرما و گرما می باشند.

انواع پنجره دوجداره

با توجه به محبوبیتی که این محصول در بازار دارد انواع مختلفی از پنجره های دوجداره تولید و روانه بازار می شود که از آن میان می توان به پنجره دوجداره کشویی یا ریلی، پنجره دوجداره لولایی، پنجره دوجداره یک لنگه و دو لنگه، پنجره دوجداره فرانسوی، پنجره دوجداره فولکس واگنی و پنجره دوجداره دکوراتیو. با توجه به نوع موقعیتی که قرار است پنجره در آن قرار گیرد و همچنین سلیقه شخصی افراد می توان از هر یک از این پنجره ها در نمای ساختمان استفاده کرد.تفاوت پنجره های دوجداره مختلف در نحوه باز و بسته شدن آنها می باشد.

مشخصات پنجره دوجداره ریلی

پنجره دوجداره ریلی یکی از انواع پر طرفدار پنجره های یو پی وی سی می باشد که باز و بسته شدن آن به صورت کشویی و افقی می باشد. از مشخصات پنجره‌دوجداره‌ریلی می توان به باز و بسته شدن راحت و روان آن اشاره کرد. این نوع از پنجره ها نصب راحتی دارند و برای مکان هایی که فضای کوچکتری را دارند بسیار مناسب می باشد زیرا درب پنجره هنگام باز و بسته شدن فضایی را اشغال نمی کند.

اجزای پنجره دوجداره ریلی

پنجره دوجداره ریلی از اجزای مختلفی مانند پروفیل، یراق آلات، لاستیک EPDM و شیشه دوجداره تشکیل شده است. یراق آلات خود شامل اسپانیولیت می باشد که بزرگترین قطعه در یراق آلات پنجره های دوجداره کشویی می باشد. غلطک کشویی قابل تنظیم و زاماک کشویی نیز که جهت حرکت کردن پنجره بر روی ریل می باشند از دیگر اجزای پنجره‌دوجداره‌ریلی می باشند.

قیمت پنجره دوجداره ریلی

قیمت این نوع از پنجره ها وابسته به عوامل مختلفی می باشد. نوع پروفیل مورد استفاده و کیفیت موادی که در تولید آن استفاده شده است، کیفیت یراق آلات استفاده شده در پنجره، کیفیت شیشه دوجداره مورد استفاده و لاستیک EPDM از مواردی هستند که می توانند در قیمت پنجره دوجداره ریلی تاثیرگذار باشند.

همچنین بخوانید:

نمایندگی فروش وین تک

استعلام قیمت پروفیل upvc