کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست

کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست

پنجره های دوجداره یکی از انواع پنجره هایی هستند که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. توجه روز افزون به مصرف انرژی باعث شده است تا تولید وسایل مختلف به گونه ای باشد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. پنجره های دوجداره عایق سرما و گرما بوده و در جلوگیری از هدر دادن انرژی نقش مهمی دارند. پنجر های دوجداره در انواع مختلفی تولید می شوند که با توجه به نوع ساختمان و سلیقه شخصی می توان هر یک را انتخاب نمود. این که کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست در این مقاله شرح داده شده است.

پنجره دوجداره چیست؟

پنجره دوجداره که به آنها پنجره یو پی وی سی نیز گفته می شود از انواع پنجره هایی می باشند که عایق گرما، سرما و صوت می باشند. در صورتی که در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد زندگی میکنید بهتر است از این نوع از پنجره ها استفاده نمایید تا هیچ گونه صدای بیرونی موجب آزار و اذیت شما نگردد. برای تولید این نوع از پنجره ها از پلیمری به نام upvc استفاده می شود که این نوع پلیمر در ابتدا pvc یا پلی وینیل کلرید بوده است که با افزودن موادی مانند روان کننده ها، نرم کننده ها، مواد ضد آتش و … به upvc تبدیل شده و کیفیت آن بسیار بالاتر رفته است.

انواع پنجره دوجداره

به علت استقبال زیاد از این نوع پنجره ها، آنها را در انواع مختلفی تولید می کنند. پنجره دوجداره کشویی یا ریلی، پنجره دوجداره لولایی، پنجره دوجداره تک حالته و  دو حالته، پنجره دوجداره دکوراتیو، پنجره دوجداره طرح چوب، پنجره دوجداره فرانسوی و پنجره دوجداره فولکس واگنی از انواع پنجره های دوجداره می باشند.

کدام مدل پنجره دوجداره مناسب منزل شماست

انواع پنجره های دوجداره تولید شده مشخصات و ویژگی های مختلفی می باشند که باعث می شود افراد مختلف انواع مختلفی از پنجره ها را انتخاب نماید. این که کدام مدل پنجره مناسب منزل شماست به عوامل مختلفی مانند فضای منزل، سلیقه شخصی و دکوراسیون بستگی دارد.

پنجره دوجداره ریلی

نحوه باز و بسته شدن پنجره دوجداره کشویی یا ریلی به صورت افقی و بر روی ریلی است که بر روی پروفیل قرار دارد. پیشنهاد می شود این نوع پنجره را در محیط هایی که فضای کوچکی دارند مانند پنجره آشپزخانه و انبار استفاده کنید.

پنجره دوجداره دولنگه

این نوع از پنجره ها به صورت لولایی و از دو طرف باز می شوند. پنجره های دوجداره دولنگه طرفداران زیادی دارند و در صورتی که فضای بزرگی در اختیار دارید می توانید از این نوع از پنجره ها استفاده کنید.

پنجره دوجداره لولایی

این نوع از پنجره ها دارای لولا می باشند و قابی دارند که می تواند به دو طرف باز شود. این نوع از پنجره ها فقط به سمت بیرون باز می شوند و اگر فرزند کوچک در خانه دارید بهتر است از این نوع از پنجره ها استفاده نکنید زیرا امکان برخورد سر کودک با در پنجره وجود دارد.

پنجره دوجداره سایه بانی

این نوع از پنجره ها فقط بر روی یک محور افقی یا عمودی باز و بسته می شوند و از آنها در سرویس های بهداشتی، نورگیر و راه پله استفاده بیشتری می گردد.

همچنین بخوانید:

نمایندگی فروش وین تک

پنجره upvc کرج