پنجره دوجداره فرانسوی

پنجره دوجداره فرانسوی

پنجره دوجداره فرانسوی یکی از انواع پنجره های دوجداره می باشد که طرفداران بسیاری دارد. این روزها استفاده از پنجره های دوجداره به علت نمای زیبایی که به ساختمان می بخشند و همچنین تاثیر بسزایی که در جلوگیری از اتلاف انرژی دارند گستردگی زیادی پیدا کرده است. به علت درخواست زیاد نسبت به این نوع پنجره ها، آنها را در انواع گوناگونی تولید می کنند که می تواند سلایق مختلف را راضی نگه داشته و برای کاربردهای مختلف استفاده شود. در این مطلب به این موضوع که پنجره دوجداره فرانسوی چیست و در چه مکان هایی کاربرد دارد پرداخته شده است.
پنجره دوجداره یا یو پی وی سی چیست؟
به پنجره های که از پروفیل هایی از جنس UPVC ساخته شده اند پنجره دوجداره می گویند. یو پی وی سی نوعی پلیمر است که در آن از افزودنی هایی مانند روان کننده ها، نرم کننده ها، ضد آتش ها و … استفاده شده است و ویژگی های منحصر به فردی به این پلیمر بخشیده است. شیشه های مورد استفاده در این نوع پنجره ها ا نو خای می باشد و دو لایه شیشه است که در میان آن از گاز آرگون استفاده شده است و باعث می شود این نوع پنجره ها کاملا عایق صدا و گرما و سرما باشند.

انواع پنجره دوجداره

به علت استقبال فراوانی که از این نوع از پنجره ها در سراسر جهان شده است انواع متنوعی از آنها توسط شرکت های مختلف تولید می شود. مهم ترین برند تولید کننده پنجره های دوجداره ویستا بست، وین تک و هافمن می باشند که همگی از پیشرفته ترین تکنولوژی ها در ساخت این نوع پنجره ها استفاده کرده و محصولاتی با کیفیت را ارائه می کنند.
پنجره های دوجداره را در انواع مختلفی تولید می کنند که تعدادی از آنها عبارتند از: پنجره دوجداره تک حالته، پنجره دوجداره دو حالته، پنجره دوجداره کشویی، پنجره دوجداره لولایی، پنجره دوجداره فرانسوی، پنجره دوجداره فولکس واگنی و پنجره دوجداره دکوراتیو چوبی.

پنجره دوجداره فرانسوی چیست

این نوع پنجره جزء پنجره های دوجداره محبوب در میان مشتریان و طراحان ساختمانی می باشد. برای این که بدانید پنجره دوجداره فرانسوی چیست مطلب زیر را دنبال کنید.
این نوع پنجره زمانی که باز می شود کاملا به منظره روبه رو مشرف بوده و هیچ گونه حفاظی در آن استفاده نشده است. هر دو لنگه این پنجره از دو طرف باز می شوند و چشم اندازی رو به فضای باز دارند. این نوع پنجره را در منازلی که دارای تراس هستند می توان استفاده کرد و از زیبایی آن بهره برد.
پنجره های فرانسوی دارای مولیون می باشند و در صورتی که یکی از لنگه ها باز شود لنگه دیگر نیز به دنبال آن باز خواهد شد. نوعی از پنجره های دوجداره به نام دو لنگه بازشو نیز وجود دارند که در آنها نیز هر دو لنگه پنجره می توانند باز شوند اما در آنها هر دو لنگه مستقل از یکدیگر بوده و می توانند باز یا بسته شوند.
از مزایای این نوع پنجره ها می توان به ایجاد فضای بازتر در منزل اشاره کرد. این نوع پنجره ها عایق بسیار خوب صدا می باشند و قابلیت نصب به صورت تک حالته و دو حالته را دارند.