تبدیل پنجره لولایی به کشویی

تبدیل پنجره لولایی به کشویی

استفاده از پنجره های دوجداره در ساختمان ها به علت مصرف بهینه انرژی که دارند و همچنین عایق بودن در مقابل صدا بسیار گسترده شده است و اکثر افراد ترجیح می دهند تا در نمای ساختمان خود از این نوع از پنجره ها استفاده نمایند. پنجره های دوجداره که به آنها پنجره های یو پی وی سی نیز گفته می شود در انواع مختلفی تولید می شوند و بسته به سلیقه و نوع مصرف می توان هر یک را انتخاب نمود. پنجره های دوجداره کشویی نمونه از این نوع پنجره ها می باشد که به علت مزایایی که دارد طرفداران بسیاری دارد. بسیاری از افراد اقدام به تبدیل پنجره لولایی به کشویی می کنند که در ادامه به ویژگیهای هر نوع از این پنجره ها پرداخته شده است.

پنجره  دوجداره چیست؟

به پنجره هایی که در آنها از پلیمر UPVC استفاده شده است پنجره دوجداره یا یو پی وی سی گفته می شود. این پلیمر همان پلیمر PVC می باشد که افزودنی هایی مانند نرم کننده ها، مواد ضد آتش، روان کننده ها و … به آن اضافه شده است و دارای کیفیت بهتری می باشد. در پنجره های دوجداره از شیشه های دوجداره که در میان آنها گاز آرگون قرار گرفته است، استفاده شده است. پنجره های دوجداره دارای ویژگی هایی مانند عایق صوت، گرما و سرما می باشند و همچنین از ورود گرد و غبار به داخل منزل جلوگیری می کنند.

به علت محبوبیت این نوع پنجره ها، آنها را در انواع مختلفی مانند پنجره دوجداره کشویی، پنجره دوجداره لولایی، پنجره دوجداره تک لنگه، پنجره دوجداره دو لنگه، پنجره دوجداره فرانسوی، پنجره دوجداره دکوراتیو، پنجره دوجداره فولکس واگنی و … تولید و به بازار عرضه می کنند.

پنجره دوجداره کشویی

پنجره کشویی یکی از انواع پنجره های دوجداره می باشد که به علت ویژگی هایی که دارد از انواع پرطرفدار پنجره های دوجداره می باشد. این پنجره به راحتی و با حرکت بر روی ریل ها باز و بسته می شود. همچنین به علت حرکت کردن این پنجره بر روی ریل و در راستای افقی، با باز کردن آن فضایی اشغال نمی شود و برای ساختمان هایی که فضای کوچکتری دارند بسیار مناسب می باشد.

تبدیل پنجره لولایی به کشویی

به علت مزایایی که پنجره دوجداره کشویی دارد بسیاری از افراد تمایل به تبدیل پنجره لولایی به کشویی دارند. اما پنجره ای لولایی نیز دارای مزایایی نسبت به پنجره های کشویی می باشند. از جمله مزایای پنجره های لولایی می توان به اصطکاک کمتر آنها در هنگام باز و بسته کردن پنجره نسبت به پنجره های کشویی اشاره کرد. این نوع پنجره طول عمر نسبتا بالاتری نسبت به نوع کشویی خواهند داشت.

برای تبدیل پنجره لولایی به کشویی نیاز است تا یراق آلات مربوط به پنجره به طور کامل تعویض گردد و لازم است تا از یک فرد متخصص و با تجربه برای این کار استفاده نمود.