تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره

تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره

تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره یکی از کارهایی است که افرادی که ساختمان خود را در سال های پیش ساخته اند و از پنجره های آهنی و آلومینیومی در آن استفاده کرده اند انجام می دهند تا بتوانند پنجره دوجداره را در ساختمان خود استفاده کنند. از آنجایی که در گذشته توجه چندانی به مصرف انرژی نمی شد درب و پنجره هایی که در ساخت بناهای مختلف به کار می رفت از نوع آهنی و یا آلومینیومی بوند. اما با پیشرفت تکنولوژی و لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی تولید پنجره های دوجداره یا یو پی وی سی گسترش یافت و اکثر افراد در ساخت ساختمان های خود از این نوع از پنجره ها استفاده می کنند. در این مقاله به نحوه تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره پرداخته شده است.

پنجره دوجداره چیست؟

پنجره های دوجداره نوعی از پنجره ها می باشند که در آنها از پلیمر UPVC استفاده شده است. بعد از ساخت پلیمر PVC یا پلی وینیل کلرید با افزودن موادی مانند مواد ضد آتش و ضد انفجار، روان کننده ها و نرم کننده ها به آن پلیمر یو پی وی سی ساخته می شود که دارای خواص منحصر به فردی می باشد. در پنجره های دوجداره از پروفیل یو پی وی سی به عنوان چارچوب استفاده می شود. شیشه این نوع پنجره ها را دوجداره می سازند، به این معنا که دو لایه شیشه با فاصله کمی از هم قرار می گیرند و در میان آن را با گاز آرگون پر می کنند. پنجره های دوجداره دارای مزایای زیادی می باشند که سبب محبوبیت آنها در بین ساختمان سازان شده است.

مزایای پنجره دوجداره

پنجره دوجداره به علت طراحی شیک و زیبایی که دارد جلوه بسیار زیبایی را به نمای ساختمان می بخشد. ظرافت در طراحی این نوع پنجره ها بسیار زیاد است و تاثیر بسیاری در زیبایی بخشیدن به نمای خارجی و داخلی ساختمان دارد.

علاوه  بر زیبایی، پنجره های دوجداره دارای مزایای دیگری مانند عایق بودن در مقابل سرما و گرما می باشند و از این طریق از اتلاف انرژی تا حد زیادی جلوگیری می کنند.  با نصب این پنجره ها در ساختمان می توان تا مقدار زیادی از ورود صداهای خارجی به داخل ساختمان جلوگیری کرد. تمام این مزایا باعث شده اند تا پنجره های دوجداره جای خود را به پنجره های قدیمی بدهند و افراد در صدد تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره باشند.

تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره

بدون این که خرابی در ساختمان اتفاق بیفتد می توان پنجره هایی که از قبل در نمای ساختمان وجود داشتند را تعویض کرد و به جای آن پنجره های یو پی وی سی را نصب نمود. برای این کار در اکثر مواقع نیازی به خراب کردن دیوار ساختمان و آهنگری و آهن کشی وجود ندارد. پروفیل های لبه داری وجود دارند که می توان در این مواقع از آنها استفاده کرد و پنجره های دوجداره را جایگزین نوع قدیمی نمود.

زمان مورد نیاز برای تعویض پنجره ها زیاد نیست و ممکن است برای  یک ساختمان با ۵ الی ۶ پنجره حدود ۷ تا ۸ ساعت زمان نیاز باشد.

نحوه تعویض پنجره

برای تعویض پنجره های قدیمی با یو پی وی سی لازم است تا در ابتدا لنگه ها و بازشوهای پنجره را در بیاورند و شیشه های آن را از قسمت های ثابت جدا کنند. بعد از آن ستون هایی که بازشوها بر روی آنها نصب بودند نیز باز می شوند و قاب آهنی دور پنجره باقی می ماند که می توان بر روی آن پنجره دوجداره را نصب نمود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت پنجره دوجداره به وب سایت karaj-pvc مراجعه کنید.