چرا باید از پنجره دوجداره استفاده کرد

چرا باید از پنجره دوجداره استفاده کرد

با توجه به نیازی که به مصرف بهینه انرژی در سال های اخیر احساس می شود نیاز است تا لوازم و مصالح ساختمانی نیز با این رویه پیش رفته و به گونه ای طراحی شوند که بتوانند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند. یکی از انواع مصالح ساختمانی که با این هدف طراحی شده است پنجره دوجداره می باشد. پنجره های دوجداره در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده اند و در انواع مختلفی تولید می شوند. در این مقاله به این که چرا باید از پنجره دوجداره استفاده کرد پرداخته شده است.

پنجره دوجداره چیست؟

پنجره دوجداره نوعی از پنجره می باشد که در آن از پروفیل های upvc استفاده شده است. یو پی وی سی نوعی پلیمر است که در آن از موادی مانند روان کننده ها، نرم کننده ها و مواد ضد ضربه و ضد حریق استفاده شده است تا کارایی آن نسبت به pvc بهبود یابد. شیشه این نوع پنجره ها از از شیشه دوجداره می باشد به این صورت که دو لایه شیشه که در میان آنها از گاز آرگون استفاده شده است را به کار می برند. این ساختار باعث بخشیدن یک سری ویژگی ها به این نوع از پنجره می شود که سبب استفاده گسترده از آن شده است.

چرا باید از پنجره دوجداره استفاده کرد

اما چرا باید از پنجره دوجداره استفاده کرد؟ این سوالی است که ممکن است برای افراد پیش بیاید. برای پاسخ به این سوال باید گفت که پنجره های دوجداره یا یو پی وی سی تا مقدار زیادی می توانند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند. با استفاده از این پنجره ها در فصول سرد سال می توان از ورود هوای سرد به منزل جلوگیری کرد. همچنین این نوع پنجره ها به شدت عایق صدا می باشند و صداهایی که در بیرون از ساختمان وجود دارند به هیچ وجه وارد ساختمان نخواهند شد.

از دیگر مزایای پنجره دوجداره این است که اجازه ورود گرد و غبار به داخل ساختمان را نمی دهند و نیازی به گردگیری مداوم نمی باشد.

انواع پنجره دوجداره

به علت استقبال زیادی که از پنجره دوجداره شده است این نوع از پنجره ها را در انواع مختلفی تولید می کنند که هر یک را در فضای ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرند. تعدادی از این نوع پنجره ها عبارتند از: پنجره دوجداره ریلی، پنجره دوجداره لولایی، پنجره دوجداره تک لنگه و دو لنگه، پنجره دوجداره دکوراتیو، پنجره دوجداره فرانسوی، پنجره دوجداره فولکس واگنی، پنجره دوجداره طرح چوب و …

همچنین بخوانید:

نمایندگی ویستابست در کرج