یراق آلات کمد ریلی

یراق آلات کمد ریلی

نقش کمدهای دیواری در منازل بسیار پررنگ بوده و علاوه بر فضایی که برای وسایل مختلف به وجود می آورند در دکوراسیون داخلی نیز تاثیر بسزایی دارند. امروزه از کمدهای با جنس های MDF، HDF، های گلاس و یا تمام چوب استفاده می کنند که به علت تنوع بالایی که دارند طرح ها و رنگ های مختلفی را برای آنها می توان انتخاب نمود. کمدهای دیواری را به دو صورت لولایی و ریلی می سازند که امروزه کمدهای ریلی از محبوبیت زیادی در میان افراد برخوردارند. در کمدهای ریلی نیاز به استفاده از یراق آلاتی می باشد که در این مقاله به انواع یراق آلات کمد ریلی و همچنین معرفی کمدهای ریلی پرداخته شده است.

کمد دیواری ریلی چیست؟

با توجه به این که در زندگی های امروزه، آپارتمان نشینی و ساختمان های با فضای کوچک بسیار رواج دارند، شرکت های تولید کننده انواع مصالح و لوازم مختلف در تلاشند تا به تولید وسایلی بپردازند که کمترین حجم از فضا را اشغال نماید. کمدهای ریلی نیز از دسته این وسایل می باشند که به علت حرکت کردن درب کمد در مسیر ریل، فضایی جهت باز کردن درب نیاز نمی باشد و این باعث استفاده مفید از فضا می گردد.

برای باز و بسته کردن کمدهایی که درب لولایی داشتند در صورتی که وسیله ای در جلوی کمد قرار داشت امکان باز و بسته کردن آن وجود نداشت اما با وجود کمدهای ریلی می توان وسایل مختلف مانند تخت خواب را در جلوی آن قرار داد.

یراق آلات کمد ریلی

برای نصب کردن کمدهای ریلی نیاز به یک سری یراق آلات می باشد که لازم است تا حد ممکن از یراق آلات کمد ریلی با کیفیت بالا استفاده کرد تا کمد ریلی دارای طول عمر بالاتری بوده و عملکرد بهتری در هنگام باز و بسته شدن داشته باشد.

ریل، اصلی ترین یراق آلات کمد ریلی

ریل کمد دیواری ریلی از مهم ترین یراق آلات آن می باشد که درب کمد بر روی آن حرکت می کند. ریل کمد دیواری به همراه غلتک به صورت نر و مادگی خریداری می گردد. ریل ها را در اندازه های مختلفی بسته به سایز کمد تولید می کنند که این اندازه ها در شاخه های ۳ متری در بازار به فروش می رسد و در سه وزن ۳۰، ۴۵ و ۸۰ کیلویی موجود می باشند. معمولا جنس ریل کمد دیواری را از آلومینیوم می سازند.

ریل های کمد دیواری را در انواع مختلفی می توان تهیه کرد که از آن میان می توان به ریل فایر، ریل ساچمه ای، ریل تاندم، ریل تاندم باکس و ریل لگرا نام برد. هر یک از این ریل ها دارای کیفیت و ویژگی های مخصوص به خود می باشند و امکان استفاده از آنها در کمدهای ریلی وجود دارد.

زیر سری فلزی

یکی از یراق آلاتی که در ساخت کمد دیواری ها استفاده می شود زیر سری می باشد که از آن برای نصب لوله جا لباسی استفاده می شود. با نصب این ابزار بر روی دیوار و قرار دادن میله جا لباسی بر روی آن می توان لباس ها را چوب لباسی بر روی میله آویزان کرد.

دستگیره های کمد ریلی

دستگیره ها از یراق آلات کمد ریلی می باشند که برای باز و بسته کردن کمد از آنها استفاده می شود. دستگیره ها در مدل ها و رنگ ها و جنس های متنوعی در بازار وجود دارد که هر یک دارای قیمت مخصوصی می باشد. البته بسیاری از افراد کمدهای ریلی را کاملا ساده و بدون دستگیره می پسندند.

همچنین بخوانید:

پنجره دو جداره کرج

استعلام قیمت پروفیل upvc