شیشه دوجداره دکوراتیو

شیشه دوجداره دکوراتیو

درب و پنجره های دوجداره چند سالی است که جای خود را در بازار باز کرده اند و در ساختمان های مختلف مسکونی و اداری مورد استفاده قرار گرفته اند. این نوع از پنجره ها مصرف انرژی را بسیار کاهش داده و آلودگی صوتی را وارد ساختمان نمی کنند. به دلیل مزایایی که این درب و پنجره ها دارند و استقبال فراوانی که از آنها شده است، آنها را در انواع مختلفی تولید می کنند و هر یک را در مکان مخصوصی به کار می برند. یکی از انواع این پنجره ها، پنجره دوجداره دکوراتیو می باشند. در این نوع از پنجره ها شیشه دوجداره دکوراتیو استفاده می کنند که ر این مطلب به معرفی آنها پرداخته شده است.

معرفی پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره از پلیمر upvc  تهیه می شوند و به همین علت به آنها پنجره یو پی وی سی نیز گفته می شود. upvc در واقع پلیمر اصلاح شده pvc یا پلی وینیل کلرید می باشد که از مشتقات نفتی به دست می آید. با افزودن مواد مختلفی مانند نرم کننده و روان کننده ها و مواد ضد حریق به پی وی سی پلیمر یو پی وی سی را ایجاد کرده اند که دارای خواص بهبود یافته تری مانند مقاومت و دوام بالا می باشد.

انواع پنجره دوجداره

به دلیل استقبال گسترده ای که از پنجره های دوجداره شده است کارخانه های مختلف به تولید انواع مختلف آن پرداخته اند. پنجره دوجداره ریلی یا کشویی، پنجره دوجداره لولایی، پنجره دوجداره فرانسوی، پنجره دوجداره فولکس واگنی، پنجره دوجداره دکوراتیو و  … از انواع مختلف پنجره های دوجداره می باشند که در ادامه به پنجره دوجداره دکوراتیو پرداخته شده است.

شیشه دوجداره دکوراتیو چیست؟

همانطور که گفته شد پنجره دوجداره دکوراتیو یکی از انواع پنجره های دوجداره است که همانطور که از نامش پیداست به علت طراحی ویژه ای که دارد از آن در دکوراسیون نمای ساختمان استفاده می کنند. در این نوع از پنجره ها از شیشه دوجداره دکوراتیو استفاده کرده اند. برای تولید شیشه دوجداره از گاز آرگون در میان دو دیواره شیشه ای استفاده می شود که این کار باعث می شود تا سرما و گرما از درون ساختمان به بیرون نرود و همچنین از بیرون به داخل نیز وارد نشود. همچنین این کار باعث می شود تا پنجره کاملا عایق صدا باشد.

کاربرد شیشه دوجداره دکوراتیو

از شیشه دوجداره دکوراتیو در موارد تزئینی استفاده می شود. این نوع از شیشه ها را در رنگ ها و طرح های مختلف تولید کرده و در نمای ساختمان به کار می برند. این نوع شیشه را در سرویس های بهداشتی حمام و دستشویی نیز به کار می برند که باعث زیبایی بخشیدن به این مکان ها می گردد.

همچنین در انواع دیوارهای جدا کننده که در ساختمان ها به کار می رود می توان از این نوع از شیشه  استفاده کرد. طراحی های مختلفی می تواند بر روی شیشه دوجداره دکوراتیو صورت گیرد که باعث افزایش زیبایی آنها می گردد.

همچنین بخوانید:

نمایندگی ویستابست در کرج

پنجره یو پی وی سی