انواع درب یو پی وی سی

انواع درب یو پی وی سی

استفاده از درب و پنجره های دوجداره که به آنها یو پی وی سی نیز گفته می شود در سال های اخیر رواج زیادی پیدا کرده است. علت استقبال از این نوع درب و پنجره ها علاوه بر زیبایی که دارند، مقاومت و دوام بالا و مصرف بهینه انرژی می باشد. به علت گستردگی کاربرد این درب و پنجره ها انواع مختلفی از آنها تولید شده و به بازار عرضه می گردد. در این مقاله به معرفی انواع درب های یو پی وی سی پرداخته شده است.

معرفی درب یو پی وی سی

درب های دوجداره یا یو پی وی سی از انواع درب هایی است که در سال های اخیر وارد بازار شده است و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. upvc پلیمری است که آن را از مشتقات نفتی به دست می آورند. با تغییراتی که بر روی پلیمر pvc یا پلی وینیل کلرید به وجود می آورند و با افزودن موادی مانند روان کننده ها، مواد ضد انفجار، نرم کننده ها و … باعث سفت شدن و استحکام پروفیل های upvc می گردند. درب‌های upvc را در انواع مختلفی تولید می کنند که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد. در ادامه به انواع درب های یو پی وی سی اشاره شده است.

ویژگی های درب یو پی وی سی

درب های یو پی وی سی مانند پنجره های دوجداره، مهم ترین ویژگی که دارند صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد که باعث می شود گرما و سرما از بیرون به داخل ساختمان نفوذ نکرده و از این طریق مصرف انرژی و برق و گاز تا میزان زیادی کاهش می یابد. همچنین این نوع از درب ها به علت نوع پلیمر مورد استفاده در آنها کاملا عایق صوت می باشند و هیچ گونه سر و صدایی از بیرون وارد ساختمان نخواهد شد. مزیت دیگر درب‌یو‌پی‌وی سی عدم وارد شدن گرد و غبار به داخل ساختمان می باشد که ویژگی مهمی برای آن محسوب می شود.

علاوه بر ویژگی های ذکر شده این درب ها دارای استحکام و دوام بسیار بالایی می باشند و امنیت زیادی دارند و می توان از آنها برای درب حیاط، درب بالکن، درب تراس و … استفاده کرد.

انواع درب یو پی وی سی

به علت استقبال گسترده از درب های یو پی وی سی آنها را در انواع مختلفی تولید کرده و به دست مشتری می رسانند. یکی از انواع درب های یو پی وی سی، نوع ضد آب آن می باشد که این ویژگی به علت استفاده از مواد ضد آب در این درب ها می باشد که باعث می شود هر گونه رطوبت و آبی به بافت درب نفود نکند و درب دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نگردد. انواع درب‌یو‌پی‌وی سی را در راه پله ها، حیاط، درب های سرویس های بهداشتی و … مورد استفاده قرار می دهند. ظاهر زیبایی که این درب ها دارند جلوه زیبایی به ساختمان داده و زینت بخش نمای ساختمان خواهند بود.

همچنن بخوانید:

پنجره upvc کرج

تعمیر پنجره کرج