شیشه لمینت چیست

شیشه لمینت چیست؟

شیشه لمینت یا چند لایه جایگزین فوق العاده ای برای شیشه های معمولی است و ساختاری سخت و محکم را ارائه می دهد که شکستن آن بسیار سخت است. اگر مطمئن نیستید که شیشه لمینت چیست یا از مزایای آن مطلع نیستید ، در اینجا ، ما این راهنما را در مورد این که شیشه لمینت چیست و کاربردها و فواید آن قرار داده ایم.

شیشه لمینت چیست؟

شیشه لمینت از دو یا چند یا شیشه تشکیل شده است که در بین لایه های شیشه طلقی از جنس پلیمر PVB یا پلی وینیل بوتیرال قرار گرفته است. ساخته شدن شیشه های لمینت در یک شرایط خاص و تحت فشار و دمای بالا صورت می گیرد تا تمام لایه های شیشه ها کاملا با یکدیگر پکپارچه و یکدست شوند. ضخامت لایه پلیمری که در بین لایه های شیشه قرار می گیرد و همچنین خود تعداد لایه های شیشه نیز، با توجه به نوع کاربرد آن متفاوت می باشد. یکی از مزیت های استفاده از این طلق در شیشه های لمینت این می باشد که در صورت شکسته شدن شیشه، تکه های شیشه به این طلق می چسبند و از ریزش شیشه های جلوگیری به عمل می آید.

برخی از کاربردهای شیشه لمینت چیست؟

شیشه های لمینت یک لایه بسیار قوی و در عین حال شفاف فراهم می کند که جایگزینی عالی برای شیشه های سنتی در موارد مختلف می باشد:

  • برای استفاده در ساختمان هایی که طوفان ها یا سایر بلایای طبیعی در معرض خطر هستند
  • به عنوان شیشه پنجره برای شرکت ها یا خانه هایی که در معرض خطر بیشتری برای سرقت دارند
  • به عنوان قفسه نمایش برای اشیاء با ارزش ، مانند فروشگاه های جواهرات
  • آکواریوم یا محوطه حیوانات
  • کف شیشه ای
  • پله های شیشه ای
  • چراغهای جلو
  • سقف شیشه ای

مزایای شیشه چند لایه چیست؟

علاوه بر استحکام و ضخامت شیشه لمینت ، مزایای دیگری نیز برای این شیشه وجود دارد:

 

افزایش امنیت:

استحکام شیشه های چند لایه شکستن آن تقریبا غیرممکن است ، بنابراین هر کس که بخواهد از سد شیشه های لمینت عبور کنید باید وقت و انرژی بسیار زیادی را جهت شکستن آن ها صرف کند.

کنترل صدا:

شیشه چند لایه در کاهش انتقال نویز بسیار مؤثر است. این امر از طریق خاصیت میرایی صدا بین لایه حاصل می شود ، که با نوع و ضخامت لایه متفاوت خواهد بود. با انتخاب نمودن شیشه لمینت ضخیم می توانید صدای خارجی را به طور مؤثر کاهش دهید اما این تأثیر کمی در عملکرد حرارتی خواهد داشت. هرچه شیشه ضخیم تر باشد ، کاهش صدا در فرکانس های کم مانند صدای ترافیک ، بهتر خواهد بود

افزایش ایمنی:

از آنجایی که شیشه در هنگام شکسته شدن، به صورت قطعات ریز و درشت پخش نمی شود ، خطر زخمی شدن یا مجروح شدن کاهش می یابد.

محافظت در برابر بلایای طبیعی:

در صورت بروز حوادث طبیعی یا آب و هوای ناپایدار ، شیشه های لمینت بسیار مستحکم و ایمن در قاب خود باقی می مانند و به راحتی دچار حادثه نمی شوند.

همچنین بخوانید:

نمایندگی وین تک در کرج

استعلام قیمت پروفیل upvc