پنجره مخصوص آزمایشگاه عایق کامل کرج

روش استقرار پنجره دوجداره در ساختمان

پنجره مخصوص آزمایشگاه عایق کامل کرج: اگر محل کار شما یا منزل مسکونی شما در محیط های پر سر و صدا یا محیط های آلوده و میکروبی از آزمایشگاه ها و بیمارستان ها و اتوبان ها واقع شده است می توانید از پنجره دو جداره عایق کامل استفاده کنید. دلیل عایق بودن پنجره دو جداره مخصوص نوع پروفیل پنجره دو جداره آن است که خود عایق صوتی و حرارتی می باشد و همچنین شیشه دو جداره که محیطی خلاء ایجاد می کند که این محیط خلاء از وارد شدن سرو صدا جلوگیری می کند . در اصل پنجره های عایق کامل به پنجره هایی گفته می شود که معمولا با نام پنجره های دو جداره یا شیشه های دو جداره و یا پنجره سه جداره شناخته می شود. پس بنابراین شیشه های دو جداره عایق بسیار مناسبی برای سر و صدا و آزمایشگاه ها می باشند که می تواند حدود ۷۰ درصد از انتقال سر و صدارا کاهش دهد.

پنجره مخصوص آزمایشگاه عایق کامل کرج

درصد عایق صدا کاهش آلودگی صوتی پنجره یو پی وی سی

استفاده از شیشه دو جداره و سه جداره، سطح صدا را بین ۲۰ الی ۳۵ دسیبل کاهش می‌دهد. متوسط شدت سر و صدا در محیط‌های معمولی زندگی در شهرها در حدود ۶۰ الی ۷۰ db می‌باشد. از لحاظ علمی صدا با شدت ۶۰ دسیبل به عنوان صدای مزاحم و با شدت ۹۰ دسیبل مضر برای سیستم شنوایی و با شدت ۱۲۰ دسیبل بالاتر از آستانه تحمل بوده که خطرناک نامیده میشود.

درصد عایق حرارتی و برودتی پنجره عایق

ضريب انتقال حرارتي كلي پنجره های مخصو عایق (U-Factor) افت حرارتي از پنجره با ضريب انتقال حرارت كلي پنجره بيان مي شود. مقدار عايق بودن پنجره در برابر عبور گرما با ضريب عايق حرارتي (R-Value) بيان مي شود كه ضريب عايق حرارتي عكس ضريب انتقال حرارت مي باشد. ضريب عايق حرارتي بزرگتر در پنجره ها بيانگر تبادل حرارت كمتر ميان اتاق و محيط بيرون از طريق پنجره می باشد.

شیشه عایق
شیشه عایق

ضریب انتقال حرارت

ضريب عبور نور به خصوصيات اپتيكي لايه شيشه چند جداره مورد استفاده در پنجره بستگي دارد و ضريب عبور نور بيشتر در پنجره بيانگر عبور نور مرئي در طول روز مي باشد. پنجره هاي با عبور نور بيشتر به منظور ديد بهتر و حداكثر استفاده از روشنايي در طول روز مناسبتر مي باشد.

ضريب گرماي ورودي تابش خورشيد پنجره

ضريب گرماي ورودي تابش خورشيد (SHGC) بيانگر بخشي از انرژي گرمايي تابش مستقيم خورشيد است كه از ميان پنجره عبور مي كند و وارد اتاق مي شود و يا در شيشه جذب مي شود و سپس به اتاق انتقال مي يابد. SHGC كمتر، بيانگر ورود گرماي كمتر خورشيد به داخل ساختمان است.

پنجره مخصوص آزمایشگاه عایق

تقریبا می توان گفت %۸۰ مساحت یک پنجره را شیشه تشکیل می دهد، پس استفاده ازیک شیشه چند جداره مناسب برای محل مورد نظر تاثیر به سزایی در عایق بودن یک پنجره در مقابل انتقال حرارت و صدا دارد.