نحوه محاسبه قیمت درب و پنجره upvc

نحوه محاسبه قیمت درب و پنجره upvc

نحوه محاسبه قیمت درب و پنجره upvc

توجه داشته باشید نحوه محاسبه قیمت هر کالا متفاوت است در کالاهایی که محصول بصورت کاملا آماده به بازار ارائه می گردد، این قیمت تا حدود زیادی مشخص می باشد. اما در محصولات سفارشی مانند درب و پنجره upvc دوجداره، قیمت را نمی توان بسادگی با محصولات مشابه مقایسه کرد، چرا که قیمت درب و پنجره upvc بستگی زیادی به طراحی و آبشن های مورد تقاضای مشتری دارد. در این مطلب با نحوه محاسبه قیمت درب و پنجره upvc دوجداره و عوامل موثر بر آن آشنا می شوید.

انواع پنجره دوجداره

تاثیر پروفیل upvc در قیمت درب و پنجره upvc
بدیهی است متریال غالب پنجره دوجداره ، پروفیل می باشد . پروفیل در قطعات و محل های مختلف پنجره، اشکال مختلف دارد ولکن همگی از جنس یو پی وی سی می باشد . لذا قیمت درب و پنجره upvc دوجداره به میزان زیادی بستگی به قیمت پروفیل مصرفی دارد, در نتیجه هر چه قیمت پروفیل مصرفی بالاتر باشد، قیمت محصول نیز بالاتر خواهد رفت. پروفیل یو پی وی سی

استفاده از پروفیل های upvc استاندارد در قسمت های متفاوت
یکی دیگر از مواردی که برخی از تولید کنندگان این محصول برای کم کردن قیمت درب و پنجره upvc انجام می دهند، استفاده از پروفیل های ضعیف و ارزان قیمت برای محصولات خود می باشد. همان گونه که اشاره شد در پنجره دو جداره upvc چند فرم پروفیل برای قسمت های مختلف پنجره بکار می رود که طبیعتا بایستی پروفیل مخصوص به هر قسمت مورد استفاده قرار گیرد تا پنجره از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار گردد.

تاثیر طراحی در قیمت درب و پنجره upvc
نحوه طراحی درب و پنجره upvc دوجداره بسیار مهم است و بهتر است در انتخاب طرح قاب ها و بازشوها دقت بیشتری کرد، چرا که پنجره های یو پی وی سی در قابهای ثابت و متحرک دارای قیمت های متفاوتی هستند و می شود با دقت در طراحی و در نظر گرفتن کاربرد هر پنجره از صرف هزینه های اضافی در قاب هایی که ما نیاز به بازشوی آنها نداریم، جلوگیری کرد و همچنین نمایی استاندارد و صحیح به پنجره ها بخشید. یکی دیگر از مواردی که در طراحی اولیه مهم تلقی می گردد، توجه به حریم بازشوی هر قاب می باشد تا با طراحی صحیح در عرض و ارتفاع، حریم پنجره تداخلی با پیرامون خود اعم از پرده، شیرهای سینک آشپزخانه و دیگر موانع احتمالی نداشته باشد تا ما دچار هزینه های ترمیمی و تغییرات آتی نگردیم.

استفاده از یراق آلات غیر استاندارد برای کم کردن قیمت درب و پنجره upvc
یکی دیگر از مواردی که در مقایسه قیمت دو محصول بایستی در نظرگرفت، یراق آلات درب و پنجره upvc می باشد. چرا که برخی از تولید کنندگان برای آنکه قیمت پنجره دو جداره را پایین آورند، از یراق آلات متفرقه و غیر استاندارد استفاده می نمایند که باعث افت شدید کیفیت پنجره می گردد.

یراق پنجره

شیشه های دو جداره استاندارد و تاثیر آن در قیمت درب و پنجره upvc
عدم استفاده از شیشه های دو سه جداره استاندارد تاثیر ناچیزی بر قیمت نهایی درب و پنجره دوجداره دارد. این شیشه ها بطور استاندارد بایستی دارای اسپیسر و کیفیت مرغوبی باشند و بصورت مکانیزه تولید گردد تا خطای انسانی موجب کاهش کیفیت در آن نشود. البته قیمت شیشه های دو جداره مرغوب تاثیر زیادی در هزینه های کل محصول ندارد ولی لزوم استفاده از استاندارد بالا بسیار مهم می باشد، این شیشه ها بایستی دارای گاز آرگون بوده و خود شیشه ها نیز از شفافیت بالایی برخوردار باشند.

نحوه تولید پنجره دوجداره

تاثیر شیوه تولید در قیمت درب و پنجره upvc
امروزه در استان های مختلف کشور از جمله استان البرز تعداد زیادی تولید کننده درب و پنجره upvc دوجداره در حال فعالیت هستند که تنها تعداد انگشت شماری از آنها دارای استاندارد تولید واقعی هستند که علاوه بر رعایت مواردی که در بالا گفته شد، محصولات را با ماشین آلات استاندارد, پیشرفته و به صورت کاملا مکانیزه وبدون دخالت دست تولید می نمایند. قابل ذکر است تفاوت قیمتی این شیوه تولید با تولید کارگاهی بر خلاف تصور عموم پایین تر است.

تفاوت قیمت پنجره upvc دو جداره و پنجره upvc سه جداره
چند آیتم در اختلاف قیمت این دو محصول متفاوت است. یکی از این آیتم ها تفاوت قیمت پروفیل دو جداره و پروفیل سه جداره می باشد و یکی دیگر از این آیتم ها تفاوت قیمت شیشه های دو جداره و سه جداره است که در کل این اختلاف قیمت حدود ۲۰% می باشد .