عایق صوتی پنجره سه جداره upvc در کرج

درب و پنجره دو و سه جداره یو پی وی سی

عایق صوتی پنجره سه جداره upvc در کرج: پنجره سه جداره نیز یکی از انواع پنجره upvc میباشد که بدلیل نیاز به عایق صوتی بیشتر طراحی و ساخته شده است. معمولا از این نوع پنجره در صنعت و کارخانه ها استفاده میشود تا عایق بودن به حداکثر برسد. پنجره های سه جداره از سه لایه شیشه تشکیل شده اند و بین لایه ها از گاز آرگون استفاده شده است. مکان هایی مثل کارخانه ها که نیاز به عایق زیاد صدا دارند، مناطق سردسیر که دمایشان بسیار پایین میرود حتما باید از این نوع پنجره ها استفاده کنند.

عایق صوتی پنجره سه جداره upvc در کرج

سیستم شیشه سه جداره شامل سه یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند و توسط اسپیسر در دور تادور آن ، از هم جدا شده اند .در فضای بین شیشه ها هوا یا گازهای خاص بدون رطوبت ( آرگون یا کریپتون ) با فشاری تقریباً مساوی با هوای بیرون وجود دارد . در شیشه های سه جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیومی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی شده است . در صورت استفاده از شیشه سه جداره و پنجره های عایق می توان در ازای هر مترمربع شیشه سه جداره به میزان ۴۰ مترمکعب گاز در سال صرفه جویی کرد . علاوه بر کاهش مصرف انرژی و سر و صدا ، محیط زیست پاکیزه تری نیز خواهیم داشت .

شیشه سه جداره
شیشه سه جداره

خصوصیات شیشه ی سه جداره

صرفه جویی در مصرف انرژی

کاهش آلودگیهای صوتی توسط شیشه های سه جداره

جلوگیری از نم زدگی شیشه

ایمنی بیشتر نسبت به پنجره های تک جداره

عایق صوتی پنجره سه جداره

مزایای پنجره سه جداره

کاهش سر و صدا : در پنجره های سه جداره هر چقدر فاصله ی بین اولین و آخرین شیشه بیشتر باشد باعث میشود تا پنجره عایق بهتری در برابر آلودگی صوتی باشد. بنابراین پنجره های سه جداره نسبت به پنجره های سه جداره عایق بهتری در برابر سروصدا هستند. این مزیت باعث میشود تا این نوع پنجره در کارخانه های صنعتی  و کارگاره ها که سروصدا زیاد است، استفاده شود.

عایق گرما و سرما : طبق تحقیقات انجام شده، به این نتیجه رسیده اند که پنجره سه جداره ۲۵ درصد عملکرد بهتری نسبت به پنجره سه جداره در عایق بودن در برابر گرما و سرما را دارد.

ایمنی بیشتر : همانطور که در مقاله پنجره سه جداره گفته شد، پنجره های سه جداره بسیار ایمن هستند و در برابر ضربات فیزیکی بسیار مقاوم هستند. همچنین پنجره سه جداره نیز مانند پنجره سه جداره ایمن است و چون در ساختارش از سه لایه شیشه استفاده شده است ایمنی بیشتری نسبت به پنجره سه جداره دارد.