انواع طراحی پنجره عایق دوجداره در کرج

پنجره دوجداره در کرج

انواع طراحی پنجره عایق دوجداره در کرج: صنعت ساخت دربها و پنجره ها در ایران دچار تحولات بسیاری شده است. به گونه ای که هم مصالح متفاوتی جهت ساخت آنها بکار برده می شود و هم با لولا ها و یراق آلات مختلفی می توان آنها را ساخت. دربها و پنجره ها را می توان با جنس چوب، آهن، آلومینیوم، مصالح ترکیبی مانند کامپوزیتها و همچنین پلاستیک های فشرده نظیر PVC و UPVC در بازار ایران تولید نمود. نوع بازشو آنها نیز به شکل های لولای افقی (معمولی)، لولا عمودی، بازشوی کشویی، بازشوی فولکس واگنی و نیز بازشوی آکاردئونی (اتوبوسی) و … قابل ساخت است.

انواع طراحی پنجره عایق دوجداره در کرج

پنجره آهنی :

پنجره های فلزی زمان زیادی مورد توجه سازندگان بوده و به علت دوام بالا در بسیاری از ساختمان های قدیمی دیده می شوند. ولی امروزه به علت داشتن معایبی مانند عایق نبودن، زنگ زدگی و خوردگی دیگر مورد توجه نیستند.

پنجره آلومینیومی :

بسیاری از مشکلات در صنعت ساختمان و درب و پنجره با ورود پنجره های آلومینیومی برطرف شد. مقاومت بیشتر پنجره های آلومینیومی در برابر خوردگی، زنگ زدن و سبکتر و نازکتر بودن این پنجره نسبت به پنجره های آهنی و همچنین مقاومت بالاتر این پنجره نسبت به پنجره های چوبی، این نوع پنجره را در موقعیت بهتری قرار داد. در پنجره آلومینیومی در صورت به وجود آمدن خراشیدگی در بدنه پنجره، تعمیر و ترمیم نمیشود. پنجره های آلومینیومی باعث هدر رفتن انرژی می شوند و عایق نیستند. البته با استفاده از پروفیل های ترمال بریک می توان تا حدود زیادی از هدر رفت انرژی ساختمان جلوگیری نمود که این پروفیل ها نیز در مدل های گوناگون در بازار موجود می باشد. قیمت بالای این پروفیل ها نسبت به نمونه های مشابه از پروفیل های UPVC باعث شده است که جز در موارد لوکس در باقی موارد از پروفیل های یو پی وی سی برای ساخت پنجره ها استفاده شود.

پنجره upvc دوجداره دو حالته
پنجره upvc دوجداره دو حالته

انواع طراحی پنجره عایق دوجداره

پنجره  UPVC :

پروفیل های یو پی وی سی پنجره های دوجداره برخلاف پنجره های آلومینیومی به یکدیگر جوش یکپارچه شده و به صورت یک واحد کامل در می آید. این نوع پروفیل در مقابل ضربه، تغییر شکل در سرما و گرما و تقطیر، بسیار سخت و مقاوم است. ویژگی مهم این پنجره ها عایق بودن آن در برابر گرد وغبار، صوت و عبور گرما و سرما می باشد.