شیشه دوجداره رفلکس چیست؟

شیشه دوجداره رفلکس چیست؟

شیشه دوجداره رفلکس چیست؟

شیشه دوجداره رفلکس از خانواده شیشه های فلوت است و از یک جداره ساده و یک جداره شیشه رفلکس ساخته می شود که جداره شیشه رفلکس باید به طرف بیرون قرار گیرد. هر یک از جداره ها را می توان در ضخامت های ۴ یا ۶ میلیمتری استفاده کرد اما در اکثر پروژه های ساختمانی، شیشه رفلکس در ضخامت ۴ میلیمتر بکار می رود و ضخامت شیشه ساده را تغییر می دهند. شیشه دوجداره رفلکس در رنگ های متنوع از جمله سبز، صورتی، دودی، آبی، طلایی، نقره ای و برنز در بازار موجود است که بالاترین میزان انتقال نور مربوط به شیشه دوجداره سوپر سیلور می باشد.

شیشه دوجداره رفلکس

شیشه دوجداره رفلکس با استفاده از پوشش دهی اکسیدهای فلزی بر روی یک طرف شیشه ساده تولید می گردد. بدلیل وجود عناصر فلزی در ساختار آن، از یک طرف حالت رفلکس و آیینه ای پیدا می کند که افزایش درصد فلز در ترکیبات آن موجب افزایش خاصیت رفلکسی این محصول می گردد. عملکرد شیشه دوجداره رفلکس بدین صورت است که نور را در جهت منبع نور انعکاس می کند و به همین دلیل در هنگام شب، با وجود منبع نور در داخل خانه، شیشه به سمت داخل منزل حالت رفلکتیو یا آینه ای پیدا خواهد کرد.

ویژگی های شیشه دوجداره رفلکس چیست؟

• جلوگیری از ورود گرمای نور خورشید در تابستان
در تصویر زیر میزان عبور نور مرئی خورشید و همچنین گرمای حاصله از نور خورشید را در دو نوع شیشه دوجداره ساده که خاصیت بازتاب کمی دارد و شیشه دوجداره رفلکس مشاهده می کنید. این اعداد تنها میزان عبور گرما و نور خورشید را بیان می کنند و نه میزان عایق بندی شیشه های دوجداره را.

شیشه دوجداره رفلکس

• عدم دید داخل ساختمان در روشنایی روز
با استفاده از شیشه دوجداره رفلکس در طول روز داخل ساختمان قابل رویت نیست اما بدلیل خواص بازتاب نور، در شب عملکردی برعکس دارد.

•زیباسازی و هماهنگی نمای ساختمان با پنجره ها
شیشه دوجداره رفلکس در رنگ های مختلف جهت هماهنگی و مطابقت با نمای ساختمان تولید می گردد. در حال حاضر شیشه رفلکس نقره ای یا سوپر سیلور بیشترین انتقال نور خورشید و شیشه رفلکس برنز و سبز کمترین انتقال نور خورشید را نسبت به دیگر شیشه های رفلکس دارد.