رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته در کرج

تعمیر پنجره دوجداره

در حال حاضر برای جلوگیری از تبادل حرارتی، ورود گرد و غبار و آلودگی های صوتی محیط خارج تعویض پنجره قدیمی با پنجره یو پی وی سی تک حالته و انتخاب درب و پنجره دوجداره پیشنهاد میشود. این امر علاوه برکیفیت اجزاء مصرفی به کیفیت تولید و نحوه نصب نیز بستگی دارد.در زمان انجام این فعالیت نباید فاصله ای میان لنگه بازشو پنجره و قاب آن در هنگام تولید و پنجره دوجداره و دیوار هنگام نصب، باقی بماند. برای مشکل اول از رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته و برای مشکل دوم از فوم و چسب مخصوص برای درزگیری پنجره تک حالته استفاده خواهد شد.

رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته در کرج

رگلاژ نکردن یراق آلات پنجره دوجداره تک حالته مشکلاتی به وجود میاورد از قبیل سختی در باز و بست پنجره دو جداره اک حالته،روان حرکت نکردن دستگیره، فاصله افتادن میان لنگه بازشو پنجره و فریم، ایجاد مشکل در تغییر حالت های بازشو برای درب و پنجره دوجداره تک حالته و عملکرد نامناسب آن می شود.لولای قابل تنظیم از نظر عایق بندی پنجره دوجداره تک حالته و تحمل وزن و طول عمر ، عملکرد بهتری نسبت به لولای معمولی دارد. لولای های معمولی پنجره تک حالته بیشتر برای جهت پایین آوردن قمیت به مشتری معرفی می شود ولی استفاده از آن کاملا غیر اصولی و غیر استاندارد می باشد.

تعمیر پنجره دوجداره
تعمیر پنجره دوجداره

نحوه صحیح رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته

در شروع کار ابتدا باید کاور لولا را خارج کنیم، برای این کار ابتدا پنجره دوجداره تک حالته را باز کرده سپس با استفاده از پیچ گوشتی یا آچار آلن کاور را آزاد و جابجا می کنیم.برای رگلاژ، لنگه بازشو درب یا پنجره دوجداره تک حالته باید در محور افقی و عمودی جابجا کنیم. با بازو بسته کردن پیچ رگلاژی لنگه بازشو درب یا پنجره یو پی وی سی بصورت افقی حرکت می کند و جابجا می شود.

تا زمانی پیچ را حرکت می دهیم که با بسته شدن لنگه بازشو پنجره در جهت افقی عدم انطباق رفع شود.برای رگلاژ عمودی از پیچ بالا لولای و آچار آلن ۴ میلیمتری استفاده می کنیم. در ابتدا کاور لولای درب و پنجره دو جداره تک حالته را باز می کنیم و با استفاده از آچار آلن، پیچ را می گردانیم. با چرخاندن ساعتگرد پیچ، لنگه بازشو به سمت بالا و در صورت چرخاندن آن در جهت پادساعتگرد به سمت پایین حرکت خواهد کرد.

رگلاژ هر دو جهت افقی و عمودی را بصورت موازی انجام می دهیم تا به حالت مناسب و صحیح باز و بسته شدن برسد.در این مدل سعی شود حتماً از لولای قابل تنظیم استفاده شود. لولاهای قابل تنظیم علاوه بر رگلاژ ساده توانایی تحمل وزن تا ۲۰۰ کیلوگرم را نیز دارند و در عایق بندی پنجره دوجداره تک حالته شما نیز نقش بسزایی را ایفا می کنند.