تجهیزات مهم در پنجره دو جداره

پنجره دو جداره

گالوانیزه یکی از پرکاربردترین ابزارهایی است که داخل پروفیل برای پنجره دو جداره مورد استفاده قرار می گیرد. هشدارهایی در زمینه به کار گیری از گالوانیزه وجود دارد که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. در حقیقت برخی لز تولید کنندگان که از تخصصی ناکافی در این زمینه برخوردار هستند، از گالوانیزه داخل پروفیل برای لنگه های پنجره upvc به کار نمی گیرند که این موضوع خطرات زیادی را در پی دارد.

از جمه از خطرات می توان به کاهش عمر پنجره upvc اشاره کرد. قاب هایی که برای این پنجره ها به کار گرفته می شود، محتمل است در زمانی که بادهای معمولی از جای خود بیرون بیایند و خطراتی را نیز در پی آن بوجود آید.

با این وجود پیشنهاد می شود به طور حتم از گالوانیزه مناسب در داخل تمامی پروفیل های متحرک و ثابت در پنجره دو جداره upvc مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده نکردن از دو قاب متحرک در پنجره دو جداره

در زمان دیزان و طراحی پنجره های کشویی، هرگز دو قاب کشویی که برای پنجره مورد استفاده قرار می گیرد نباید بروی یکدیگر باشند، چرا که این امکان وجود دارد قاب فوقانی در مرور زمان فشاری را به قاب زیرین وارد نماید و این امر باعث شود تا پنجره زیرین دچاز آسیب دیدگی شود و شما نتوانید آن را به سادگی باز و بسته نمایید.

غلطت کشویی

غلطت کشویی از اهمیت بالایی در پنجره های کشویی دارد. غلطت های کشویی دارای انواع مختلفی هستند که از نظر جنس و هم نوع غلتک دارای جنس های برنجی و پلاستیکی هستند و یا اینکه به شکل تک ریل و یا دو ریل می باشند.

زامک کشویی

برای کامل بسته شدن و همچنین بری قفل کردن قاب های پنجره های دو جداره از زاماک کشویی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید برخی از مواد همانند زاماک به دلیل کوچک بودن کم اهمیت نیز شمرده می شوند اما باید به آن توجه خاصی کرد.

همچنین بخوانید: استعلام قیمت پروفیل upvc