یو پی وی سی طرح چوب

یو پی وی سی طرح چوب

امروزه از پنجره های دوجداره به علت زیبایی ظاهری که دارند در نمای ساختمان ها استفاده های بسیاری می شود. پنجره های دوجداره یا یو پی وی سی علاوه بر ظاهر زیبایی که به ساختمان می دهند ویژگی بسیار منحصر به فرد دیگری نیز دارند که عایق بودن آن ها در مقابل صدا و گرما و سرما می باشد. این ویژگی ها باعث شده تا یو پی وی سی از محبوبیت بالایی در میان پنجره ها برخوردار باشد و انواع آن در بازار تولید شده و به فروش برسد. یکی از انواع این پنجره ها، یو پی وی سی طرح چوب می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

معرفی پنجره یو پی وی سی

در ابتدا لازم می دانیم که به تعریف مختصری از پنجره های یو پی وی سی بپردازیم. UPVC نوعی پلیمر به نام پلی وینیل کلرید می باشد که از نفت خام و نمک سدیم کلرید به دست آمده است. به پلیمر PVC موادی مانند نرم کننده، روان کننده، مواد ضد احتراق و ضربه گیر را می افزایند تا فرمولاسیون این پلیمر بهبود یافته و یو پی وی سی تشکیل گردد. این فرمولاسیون جدید باعث می شود تا موادی که از این پلیمر در ساختار خود استفاده می کنند دچار خوردگی، پوسیدگی، سایش و زرد شدن نگردند.
پنجره های یو پی وی سی به علت صرفه جویی زیادی که در مصرف انرژی دارند امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند و انواع مختلفی از آنها تولید و به مصرف می رسد.

انواع پنجره یو پی وی سی

با توجه به کاربرد گسترده این نوع پنجره ها در ساختمان های مختلف، انواع متنوعی از آنها تولید و روانه بازار می شود که بسته به نوع مصرف می توان هر یک از آنها را انتخاب کرده و در ساختمان به کار برد. تعدادی از از انواع پنجره های یو پی وی سی عبارتند از: پنجره یو پی وی سی کشویی یا ریلی، لولایی، تک حالته، دو حالته، فرانسوی، فولکس واگنی، دکوراتیو و پنجره یو پی وی سی طرح چوب. در ادامه با پنجره UPVC طرح چوب آشنا خواهید شد.

یو پی وی سی طرح چوب

ساخت پنجره های چوبی از قدیم در انواع ساختمان ها وجود داشته است. اما با توجه به فرسایش سریع چوب در مقابل باد و باران و دیگر عوامل خارجی، متخصصین در پی ساخت پنجره هایی رفتند که دارای طرح چوبی باشد اما جنس آن از چوب نباشد. برای این کار به طراحی پنجره یو‌پی وی سی‌طرح چوب دست زدند. در این نوع از پنجره ها از لمینت استفاده کرده و به پروفیل های داخلی و خارجی پنجره متصل می کنند. همچنین برای ساخت این نوع پنجره ها علاوه بر لمینت می توان از رنگ آمیزی استفاده کرد که برای این کار از ابزارهای مخصوصی جهت رنگ آمیزی بر روی پروفیل ها استفاده می شود.
رنگ های مختلفی از یو پی وی سی طرح چوب وجود دارد که با توجه به رنگ آمیزی نمای ساختمان می توان رنگ مشخصی را انتخاب نمود.

ویژگی های یو پی وی سی طرح چوب

این نوع از پنجره ها نمای بسیار شکیلی دارند و در شکل دهی به ساختمان نقش اساسی دارند. پنجره های UPVC طرح چوبی که با استفاده از لمینت ایجاد شده اند از دوام و استحکام بالایی برخوردار بوده و کاملا ضد خش می باشند. پنجره های UPVC طرح چوب رنگ آمیزی شده نیز ضد خش بوده و به راحتی نظافت می شوند. این نوع پنجره ها ثبات رنگ بالایی دارند و رنگ آن ها به مرور زمان تغییر نخواهد کرد.

همچنین بخوانید:

پنجره upvc کرج

نمایندگی فروش وین تک