پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی

پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی

پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی پنجره های دوجداره در دو نوع کلی وجود دارند که عبارتند از هر یک از این دو نوع پنجره دارای مزایا و معایبی می باشند که برای انتخاب آن ها باید نکات زیادی را مد نظر قرار داد. تفاوت اصلی و مهمی که در میان این دو نوع پنجره وجود دارد نحوه باز شدن آن ها می باشد. پنجره‌دوجداره کشویی از بغل و به صورت ریلی باز می شود اما پنجره دوجداره لولایی می تواند از بالا و بغل باز گردد. اگر قصد خرید پنجره دوجداره دارید و نمی دانید که پنجره‌دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی، این مقاله را حتما مطالعه کنید.

پنجره دوجداره کشویی

پنجره‌دوجداره کشویی به بغل و به صورت ریلی باز می شود. این پنجره دارای پروفیلی می باشد که پهنایی حدودا دو برابر بیشتر از نوع لولایی دارد، به همین دلیل ظاهر پنجره دوجداره ریلی زمخت تر از پنجره لولایی به نظر می رسد. این نوع پنجره با وجود این که دارای لاستیک های پرزگیر و درزگیر می باشد اما هنوز هم درزهای آن اندکی باز می ماند.

پنجره دوجداره لولایی

این نوع پنجره می تواند هم از بغل و هم از بالا باز شود. پنجره دوجداره لولایی دارای دو سری لاستیک درزگیر می باشد و هنگام بسته شدن کیپ شدن آن به صورت کامل و بدون هیچ درزی انجام می گیرد. این نوع پنجره دوجداره ظاهری ظریف تر داشته و استحکام بالایی نیز دارد. اگر این سوال برای شما پیش آمده که پنجره‌دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی، می توان تا حدودی گفت که پنجره دوجداره لولایی مزایای بیشتری نسبت به نوع کشویی دارد.

مقایسه پنجره دوجداره کشویی و لولایی

تفاوت های اساسی در میان پنجره‌دوجداره کشویی و لولایی وجود دارد که به اصلی ترین این تفاوت ها می پردازیم:

  • پنجره‌دوجداره کشویی دارای پروفیل با ضخامت بالا می باشند و به دلیل ساختار پروفیل باعث شده است تا از شیشه دوجداره با ضخامت کمتر نیز استفاده شود. این کار سبب شده است تا ضخامت میان دو جداره کم شده و میزان گاز آرگون موجود در آن کمتر باشد. به همین دلیل این نوع پنجره باعث کم شدن عایق بندی آن گشته است.
  • در پنجره‌دوجداره کشویی از پروفیل تک ریل استفاده شده است که دارای ضخامت بیشتری نسبت به نوع لولایی می باشد. این ضخامت زیاد پروفیل باعث شده است تا پنجره‌دوجداره‌کشویی زیبایی و ظرافت کمتری نسبت به پنجره لولایی داشته باشد.
  • یکی دیگر از تفاوت هایی که در بین این دو نوع پنجره وجود دارد این است که پنجره‌دوجداره کشویی بر خلاف پنجره لولایی پروفیل بازسازی ندارد.

همچنین بخوانید: قیمت پنجره دوجداره وین تک