آشنایی با بهترین پنجره دوجداره

بهترین پنجره دوجداره

امروزه با توجه به نیازی که برای صرفه جویی در مصرف انرژی وجود دارد استفاده از وسایلی که بتوانند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند ضروری می باشد. پنجره دوجداره یکی از وسایلی است که در جهت رسیدن به این هدف طراحی شده است و علاوه بر مزیتی که در مصرف بهینه انرژی دارد از زیبایی طاهری نیز برخوردار است و نمای زیبایی را به ساختمان می بخشد. پنجره های دوجداره دارای ویژگی هایی می باشند که در هنگام خرید باید به آن ها توجه کرد. بهترین پنجره دوجداره پنجره ای است که از متریال با کیفیت در ساخت استفاده شده باشد و عایق گرما و سرما و همچنین صوت نیز باشد. در این مطلب به ویژگی های یک پنجره دوجداره و بهترین پنجره دوجداره پرداخته شده است.

معرفی پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره نوع جدیدی از پنجره ها می باشند که با توجه به موادی که در ساخت آن ها به کار رفته است باعث عایق شدن آن ها در برابر گرما، سرما و صوت شده است. ساختار این پنجره ها به این صورت است که دو لایه شیشه است که در میان آن ها گاز آرگون را جای داده اند. در این پنجره ها از UPVC نیز استفاده شده است که از این رو به پنجره های دوجداره UPVC نیز گفته می شود.

ویژگی های بهترین پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره دارای ویژگی هایی هستند که در ادامه به آن ها پرداخته شده است. بهترین پنجره دوجداره پنجره ای است که این ویژگی ها را دارا باشد.

نوع پروفیل مورد استفاده

یکی از مواردی در کیفیت پنجره دوجداره تاثیر گذار است نوع پروفیلی است که در آن استفاده شده است. پروفیل های با ضخامت های مختلف در پنجره های دوجداره استفاده می شوند که با توجه به نوع پروفیل و ضخامتی که دارد قیمت پنجره نیز تغییر می کند.

نوار درزبندی

نوار درزبندی یکی از موارد مهمی است که در پنجره های دوجداره استفاده می شود و بر کیفیت آن تاثیر می گذارد. این نوارها از جنس EPDM می باشند و دارای انعطاف و مقاومت بالایی نیز هستند. بهترین پنجره دوجداره پنجره ای است که نوار درزبندی استفاده شده در آن به گونه ای باشد که در استفاده طولانی مدت از آن خاصیت ارتجاعی آن کم نشود. در صورت استفاده از نوار درزبندی نامناسب ممکن است نور خورشید  باعث پوسیدگی آن شود و در هنگام وزش باد صدای باد از پنجره به داخل ساختمان نفوذ کند.

استفاده از تقویت کننده گالوانیزه

بهترین پنجره دوجداره پنجره ای است که از تقویت کننده گالوانیزه با کیفیت در ساختار خود بهره مند باشد. تقویت کننده گالوانیزه باعث استحکام بخشیدن به پنجره می شود. ضخامت تقویت کننده گالوانیزه در پنجره دوجداره اهمیت ویژه ای دارد و ضخامت آن با نوعی از تقویت کننده گالوانیزه که در یونیت های درب استفاده می شود متفاوت است.

اتصالات فلزی و یراق آلات استفاده شده در بهترین پنجره دوجداره

در پنجره های دوجداره از اتصالات و یراق آلات مختلفی استفاده می شود که مسلما کیفیت آن ها بر کیفیت کلی پنجره تاثیر گذار خواهد بود. یراق آلات آلمان بهترین کیفیت را در میان یراق آلات کشورهای دیگر مانند ترکیه می باشند.

ضخامت شیشه پنجره دوجداره

طبیعتا ضخامت شیشه ها در پنجره های دوجداره از اهمیت بالایی برخوردار است و بهترین پنجره دوجداره پنجره ای است که از ضخامت بالای شیشه برخوردار باشد تا عملکرد بهتری را در برابر گرما و سرما و صدا داشته باشد. همچنین چسب استفاده شده در هنگام چسباندن شیشه به قاب پنجره تاثیر مهمی در کیفیت آن دارد. چسب پلی سولفات با کیفیت بهترین نوع چسب برای جلوگیری از نفوذ ذرات ریز به داخل ساختمان می باشد.

نکته پایانی این است که در هنگام انتخاب پنجره دوجداره نوع استفاده و مکانی که قرار است پنجره در آن جا قرار گیرد بسیار مهم است. انواع مختلفی از پنجره های دوجداره وجود دارند که بسته به نوع عملکرد می توان به انتخاب آن ها پرداخت.

همچنین بخوانید:

پنجره وین تک کرج

شیشه دوجداره بدون گاز