پنجره دوجداره چیست | نصب توری پنجره | دلوین

جنس درب و پنجره دوجداره | قیمت توری پنجره | ماندگار

پنجره دوجداره چیست: این روزها پنجره های دو جداره به یکی از لوازم اصلی در لیست خرید کسانی که در حال بازسازی یا ساخت و ساز خانه هستند ، تبدیل شده اند. اگر شما نیز در رابطه با این پنجره ها سوالات زیادی دارید،شرکت پنجره دو جداره ما در کرج شما را با مزایا و معایب  این پنجره ها آشنا می کند. هر پرسشی دیگر که دارید کارشناسان شرکت ما در کرج به شما در اسرع وقت پاسخ خواهند گفت.

پنجره دوجداره چیست | نصب توری پنجره | دلوین

پنجره دوجداره، متشکل از دو جداره که توسط لایه‌ای از هوا یا گاز جدا شده‌اند، به معیاری در ساخت‌وساز جدید تبدیل شده‌اند. همچنین عمدتاً در نوسازی استفاده می شود. این پنجره ها ازلحاظ طاهر و کارکرد کاملا متفاوت با پنجره‌های سمتی و تک جداره هستند.

 ۵ مزیت شیشه دوجداره

  1. آسایش حرارتی بهتر

شیشه دوجداره می تواند اتلاف حرارت از طریق پنجره ها را در مقایسه با شیشه های تک جداره حداقل تا ۴۰ درصد محدود کند. عایق با ضریب Ug اندازه گیری می شود.

مقدار Ug تک جداره ۶٫۸ است در حالی که مقدار Ug شیشه دو جداره ۲٫۸ است. هرچه این عدد کمتر باشد، عایق بهتری است. نتیجه: راحتی بیشتر زیرا گرما در اتاق حفظ می شود.

پنجره دوجداره کرج

همچنین مدل‌هایی از شیشه‌های عایق تقویت‌شده (VIR) وجود دارد که علاوه بر این، امکان محدود کردن بهره خورشیدی را در تابستان فراهم می‌کند. نکته کلیدی آسایش حرارتی بهتر است حتی زمانی که هوا گرم است.

  1. صرفه جویی در قبض انرژی شما در فصل زمستان

این مزیت از مزیت قبلی ناشی می شود: صرفه جویی در انرژی حاصل از محدودیت تلفات باعث می شود تا صورتحساب شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

در و پنجره دوجداره کرج

  1. عایق صوتی بهتر

پنجره های دو جداره به محدود کردن صدای بیرون کمک می کند. زمانی که در شهر زندگی می کنید، بالای یک مغازه، در کنار یک جاده شلوغ، نزدیک فرودگاه ضروری است… توجه داشته باشید که مدل های شیشه دوجداره “نامتقارن” وجود دارد که به لطف لعاب ضخیم تر در بیرون، تقویت این عایق را ممکن می کند. یک فیلتر خاص شش درجه بندی (کلاس ۱ تا کلاس ۶) وجود دارد که اجازه می دهد آلودگی صوتی ۲۵ تا ۵۰ دسی بل کاهش یابد.

  1. افزایش امنیت

شکستن شیشه های دوجداره سخت تر از شیشه های تک جداره است. بنابراین بهتر است از تلاش برای نفوذ محافظت کنید، اما همچنین در صورت ضربه (به عنوان مثال، اگر پسر همسایه توپ فوتبال خود را به پنجره شما بزند). مدل های پنجره ای با امنیت ضد سرقت تقویت شده وجود دارد.

شیشه های رنگی مقاوم در برابر سرقت بر اساس دسته های مقاومتی، از P1 A (کمترین جامد) تا P5 A (بیشترین جامد) طبقه بندی می شوند.

  1. دیگر مشکل تراکم در پنجره ها وجود ندارد

تراکم زمانی اتفاق می افتد که هوای گرم و مرطوب از داخل شیشه سرد را لمس کند. شیشه دوجداره که شیشه داخلی را در دمای اتاق نگه می دارد، این مشکل را برطرف می کند. به یاد داشته باشید که این می تواند تأثیراتی بر روی دید داشته باشد و باعث تخریب قاب پنجره (خوردگی، کپک، قارچ) شود.پنجره دوجداره چیست | نصب توری پنجره | ماندگار

معایب شیشه دوجداره

  1. کاهش (کم) نفوذ روشنایی

وجود شیشه اضافی در مقایسه با شیشه های تک جداره می تواند مانع ورود بخشی از نور شود، حتی اگر این تلفات حداقل باقی بماند.

  1. نیاز به نصاب حرفه ای

از آنجایی که شیشه دوجداره سنگین تر از شیشه تک جداره است، نصب آن به نصاب متخصص و حضور چند نفر در حین نصب  نیاز دارد که بتواند وزن آن را تحمل کند. بنابراین خودتان به تنهایی و بدون داشتن تخصص از پس نصب آن بر نمی آیید. برای نصب پنجره دو جداره با شرکت ما در کرج تماس بگیرید.

  1. قیمت بالاتر

هزینه پنجره دوجداره بیشتر از پنجره تک جداره است. قیمت تمام شده آن بسیار متغیر است، بسته به مدل، اندازه پنجره، جنس نجاری، گاز عایق استفاده شده، گزینه های انتخاب شده (عایق تقویت شده، شیشه انعکاسی، لعاب گرم و …) دریغ نکنید.

  1. جایگزین کرکره نمی شود

اگرچه شیشه دوجداره عایق خانه یا آپارتمان را بهبود می بخشد، اما کارایی آن نسبت به دیوارهای مات که به درستی عایق بندی شده اند کمتر است. به عبارت دیگر، برای کاهش بیشتر تلفات گرما در زمستان، در هنگام شب یا اگر برای مدت طولانی در طول روز دور هستید، درب ها را ببندید.

  1. عملکرد ناکافی در برخی موارد

این مورد در برخی از مناطق سردسیر (مانند شمال غرب ایران) یا برای بخش هایی مانند استان چهار محال و بختیاری قرار دارند، صادق است. در این مورد، ترجیح دادن شیشه سه جداره ضروری خواهد بود.