مزیت های پنجره دوجداره ریلی

پنجره دوجداره ریلی

پنجره دوجداره ریلی یکی از محصولات پرطرفدار در بین سایر پنجره ها می باشد. این نوع پنجره ها علاوه بر ظاهر زیبایی که به نمای ساختمان می دهند عایق بسیار خوب صوت و انرژی می باشند. از این پنجره دوجداره در مواقعی که فضای ساختمان بزرگ نیست استفاده می شود و با باز کردن درب پنجره فضایی اشغال نمی شود. از این نوع پنجره به علت مزایایی که دارد استفاده زیادی می شود. در این مطلب  به مزیت های استفاده از پنجره‌دوجداره‌ریلی اشاره شده است.

پنجره دوجداره ریلی

پنجره دوجداره ریلی یکی از انواع پنجره های دوجداره می باشد که سبب جلوگیری از هدر رفتن انرژی به میزان زیادی می شود. امروزه با توجه به اهمیت مصرف انرژی استفاده از پنجره های دوجداره در ساختمان ها بسیار گسترش یافته است. پنجره های دوجداره یا یو پی وی سی در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که عبارتند از پنجره دوجداره کشویی، پنجره‌دوجداره‌‍ریلی، پنجره دوجداره ثابت، پنجره دوجداره سایبانی و …

تفاوت در انواع مختلف پنجره های دوجداره بیشتر در نوع باز و بسته شدن آن ها می باشد که با توجه به مکان مورد استفاده می توان هر یک را انتخاب نمود. پنجره های دوجداره ریلی بدون اشغال فضای اضافی در هنگام باز شدن درب، بر روی ریل حرکت کرده و باز و بسته می شوند.

انواع پنجره دوجداره ریلی

پنجره های ریلی را در دو نوع مختلف پنجره دوجداره تک ریل و دو ریل تولید می شوند. در پنجره دوجداره تک ریل لنگه های بازشو را فقط در یک جهت چپ یا راست می توان جا به جا کرد اما در پنجره های دوجداره دو ریل لنگه های بازشو از هر دو طرف باز و بسته می شوند.

مزیت های استفاده از پنجره دوجداره ریلی

پنجره های دوجداره ریلی دارای مزیت هایی نسبت به انواع دیگر پنجره ها می باشند که باعث شده تا این نوع پنجره از محبوبیت بالاتری در بین مشتریان برخوردار باشد و به یکی از محصولات پرفروش تبدیل شود. در زیر به مزیت های استفاده از پنجره‌دوجداره ریلی اشاره شده است:

  • یکی از مزیت های استفاده از پنجره‌دوجداره‌ریلی این است که این نوع پنجره ها باز شدن بسیار راحت و روانی دارند و نیاز به فشار زیادی جهت باز و بسته شدن ندارند.
  • از دیگر مزایای این نوع پنجره ها فضای کمی است که در هنگام باز و بسته شدن اشغال می کنند. بر خلاف پنجره لولایی که برای باز شدن نیاز به مقداری فضا دارد این نوع پنجره به صورت ریلی به کنار رفته و باز و بسته می شود. از این رو در ساختمان های کوچک معمولا از این نوع پنجره استفاده می شود.
  • علاوه بر موارد گفته شده این نوع پنجره ظاهر بسیار زیبایی دارد و در ساخت آن از مواد با کیفیت استفاده شده است.

مکانیسم حرکت پنجره دوجداره ریلی

این نوع پنجره دارای یراق آلاتی مانند غلتک کشویی، زاماک کشویی، اسپانیولیت، دستگیره پنجره و قظعه مرکزی می باشد. حرکت و باز و بسته شدن این پنجره با توجه به قطعات و یراق آلاتی که دارد صورت می گیرد. این یراق آلات بر روی پنجره نصب و سبب حرکت کردن لنگه بر روی پروفیل می گردند.

همچنین بخوانید:

نمایندگی فروش وین تک

پنجره دوجداره ویستابست کرج