مواد اولیه تشکیل دهنده تولید شیشه دوجداره در کرج

شیشه دوجداره

مواد اولیه تشکیل دهنده تولید شیشه دوجداره در کرج:شیشه دوجداره با واحد شمارش جام و در ابعاد حدودی ۲۱۰۰ * ۳۲۵۰ ، در انبار کارخانه خالی میشود.شیشه ها از ضخامت ۲٫۵ الی ۲۰ میلیمتر موجود بوده که در صنعت شیشه دوجداره فقط از ۴،۵و ۶ میلیمتر آن به کار برده میشود که در این حالت به درخواست مشتری ضخامت هر کدام از لایه شیشه ها می تواند انتخاب شود. شیشه های تک جداره در رنگ بندی های گوناگون اعم از ساده ، مشجر ، سند پلاست ، برنز ، دودی ، آبی ، سبز و صورتی که رفلکسهای این رنگها نیز موجود میباشد.

مواد اولیه تشکیل دهنده تولید شیشه دوجداره در کرج

شیشه های رنگی به دو دسته رنگی معمولی و رنگی رفلکس تقسیم بندی میشود هدف از رفلکس در یک طرف این شیشه از جیوه به کار برده شده که جیوه باعث شکست نور شده و شیشه به حالت آینه ای از بیرون خانه دیده شود ولی در شب شیشه رفلکس با رنگی عموما هیچ فرقی ندارد.

برش شیشه دوجداره در کرج

بعد از سفارش مشتری به شرکت تولید شیشه دو جداره ابعاد شیشه ها در برنامه ای خاص شیشه ساخته شده و نقشه سیستمی ایجاد شده تا دستگاه برش شیشه ، برش شیشه های جام را آغاز کنید. بعد از برش شیشه ها در ابعاد سفارشی و دپو شدن در محل مخصوص شستشو از طرف دیگر طبق ابعاد برش همان ابعاد به حالت سیستمی به دستگاه برش اسپیسر وارد میشود.

برش اسپیسر در کرج

اسپیسر پروفیلی آلومینیومی در ضخامت های گوناگون که از پهنای ۶ میلیمتر تا ۲۴ میلیمتر موجود بوده و نقش آن نگهداری رطوبت گیر درون خود و ایجاد فضا مابین دو لایه شیشه بیرونی و داخلی میباشد که نسبت به نیاز مشتری برای ضخامت کل شیشه و انتخاب ضخامت شیشه هر کدام از اسپیسرهای یاد شده مورد استفاده میباشد.

شیشه دوجداره
شیشه دوجداره

برای مثال در حالتی که مشتری نیاز به شیشه ای با ضخامت ۲۲ میلیمتر داشته باشد و درخواست وی شیشه لایه بیرونی ۶ میل و داخل ۴ میل باشد ، میبایستی از اسپیسری با ضخامت ۱۲ میلیمتر به کار برده شود.اسپیسر آلومینیومی با داشتن سوراخ های خیلی ریز در یک طرف سبب تبادل هوا و جذب رطوبت از آن راه میگردد.

سیلی کاژل – رطوبت گیر

سیلی کاژل شباهتی خیلی زیادی با خاک داشته که در سایزهایی ریز و درشت بوده که جایگاه آن درون اسپیسر آلومینیومی و نقش آن جذب رطوبت درون شیشه و ممانعت از بخار زدگی مابین شیشه میباشد.

بعد از قاب شدن اسپیسرهای آلومینیومی به وسیله دستگاه تمام اتوماتیک که کار برش و خم کردن اسپیسر را به عهده دارد ، اسپیسر قاب شده در دستگاه سیلی کاژل پر کن سوراخ کاری ها لازم انجام شده و سیلی کاژل احیا شده به اسپیسر تزریق میشود.