فرق بین پنجره ۲و۳ جداره کشویی با لولایی

قیمت فروش درب و پنجره دوجداره upvc

فرق بین پنجره ۲و۳ جداره کشویی با لولایی:با توجه به تغییر سبک زندگی در شهرهای بزرگ و صنعتی و پیشرفت علم و تکنولوژی، در صنعت ساختمان سازی و مصالح آن نیز پیشرفت و دگرگونی های زیادی بوجود آمده که باعث تولید انواع مدل های پنجره ۲ و ۳ جداره از جمله پنجره ۲ و ۳ جداره کشویی شده است. شاید گمان کنید که قیمت پنجره ۲ و ۳ جداره از سایر مدل های پنجره گرانتر باشد، اما اینگونه نیست بلکه با توجه به مزایای بسیار زیاد این مدل پنجره ، بکاربردن آن در  ساختمان منزلتان از بسیاری از جهات مقرون به صرفه نیز خواهد بود.

فرق بین پنجره ۲و۳ جداره کشویی با لولایی

این مدل از پنجره به دلیل آن که درب آن به صورت کشویی باز و بسته می شود به پنجره ۲ و ۳ جداره کشویی شهرت گرفته است. درب این نوع پنجره توسط غلطکی که بر روی یک ریل قرار گرفته باز و بسته می شود. تمام وزن درب و شیشه پنجره بر روی  غلطک می باشد و هرچه غلطک بکار رفته از جنس مرغوب تری باشد مقاومت و طول عمر پنجره بیشتر شده و هم چنین حرکت درب پنجره نیز راحتر خواهد بود.

انواع پنجره ۲ و ۳ جداره کشویی

پنجره ۲ و ۳ جداره تک ریل : در این مدل به دلیل وجود یک ریل امکان باز و بسته شدن پنجره از یک طرف وجود دارد.

پنجره ۲ و ۳ جداره جفت ریل : در این مدل به دلیل بکاربردن دو ریل امکان باز و بسته شدن پنجره از دو طرف وجود دارد.

تفاوت ها و شباهت های پنجره ۲ و ۳ جداره تک ریل و جفت ریل

این دو مدل از پنجره کشویی از نظر جنس یراق آلات بکاررفته در آنها کاملا یکسان می باشند ولی از نظر عایق بندی پنجره ۲ و ۳ جداره تک ریل بهتر از پنجره ۲ و ۳ جداره جفت ریل می باشد. به طور کلی اگر از نظر عایق بندی بخواهیم پنجره ۲ و ۳ جداره کشویی را با دیگر انواع پنجره های ۲ و ۳ جداره مقایسه کنیم، پنجره ۲ و ۳ جداره کشویی، به دلیل وجود منافذ خالی مابین غلطک ها، از عایق بندی کمتری برخوردار می باشد.

پروفیل پنجره کشویی دوجداره ویستابست در کرج
پروفیل پنجره کشویی دوجداره ویستابست در کرج

فرق پنجره کشویی با لولایی

لولای تک حالته

پنجره های ۲و۳ جداره لولایی به دلیل سهولت استفاده بسیار پر طرفدار می باشد و این پنجره ها به دلیل عایق بندی مناسب کاربرد زیادی دارند ،  یکی از انواع لولای پنجره ها لولای تک حالته می باشد که این لولا ها تنها در یک حالت حرکت داده می شوند و در پنجره های کشویی کاربرد دارند و این پنجره ها برای ساختمان های مسکونی چندان مناسب نیستند زیرا در هنگام باز شدن  فضای زیادی را اشغال می نمایند و ممکن است به مبل و پرده ها گیر کنند.

لولای دوحالته

پنجره هایی ۲و۳ جداره با لولای دوحالته به دلیل حالت باز و بسته شدن لولا ها عایق بندی مناسبی نسبت به لولای تک حالته دارند و این پنجره ها در دو حالت چپ و راست با توجه به قرار گرفتن لولا ها باز و بسته می شوند و ایمنی آنها نیز بیشتر می باشد و به دلیل باز و بسته شدن آسان پنجره و تهویه هوا مشتریان از نصب این گونه لولا ها در پنجره خود رضایت بیشتری دارند.

پنجره هایی با لولاهای تک حالته که از بالا باز می شوند اهرم هایی دارند که اجازه باز شدن بیش از چند درجه را به پنجره نمی دهد و این پنجره ها در حمام، سرویس بهداشتی و استخرها کاربرد دارند و سایز این پنجره ها بسیار کوچک می باشد اما پنجره هایی با لولای دوحالته در عایق بندی، سهولت استفاده و سایز مزیت بیشتری نسبت به پنجره هایی با لولای تک حالته دارند