روش استقرار پنجره دوجداره در ساختمان

روش استقرار پنجره دوجداره در ساختمان

روش استقرار پنجره دوجداره در ساختمان: پنجره دوجداره ایمن برای جایگیری در ساختمان، باید شرایط خاصی را دارا باشد. عوامل مختلفی می تواند بر روش نصب پنجره دوجداره موثر باشد.در ساختمان موثر باشد. برای داشتن پنجره دوجداره مقاوم مستلزم به رعایت نکات خاصی هستیم. این عمل بسته به طرح های پنجره دوجداره، نوع مواد تشکیل دهنده ی ساختمان و هم چنین متناسب با نیاز مشتریان می تواند متفاوت باشد. گاهی با تهیه کردن باکیفیت ترین پنجره دوجداره اگر نصب آن به درستی صورت نگیرد، پنجره مورد نظر از کیفیت مناسبی برخوردار نخواهد بود. در این صورت مجبور به تعویض پنجره دوجداره خواهید شد. برای آشنایی با نحوه نصب پنجره دوجداره می توانید با ما همراه باشید.

روش استقرار پنجره یو پی وی سی در ساختمان
روش استقرار پنجره یو پی وی سی در ساختمان

روش استقرار پنجره دوجداره در ساختمان

نحوه استقرار انواع پنجره دوجداره در ساختمان: چنانچه ساخت پنجره دوجداره تمام شده باش، چگونگی محاسبه پنجره دوجداره upvc به درستی صورت گیرد، می توان نصب آن را آغز نمود. برای داشتن پنجره دوجداره مرغوب، باید نصب پنجره دوجداره متناسب با ساختمان باشد. در ابتدا باید درزبند موردنیاز میان پنجره و تکیه گاه کارگذاشته شود. پیش بینی های لازم برای درزبندی درب و پنجره دوجداره پس از استقرار آن در ساختمان انجام شود. اگر ساخت پنجره دوجداره یو پی وی سی در حالت نیمه کاره باشد، می توان تکیه گاه موقتی برای آن در نظر گرفت. به این وسیله امکان اجرای زیرپنجره پس از نصب پنجره تأمین شود.

برای این کار اولین اقدامی که صورت می گیرد این است که پنجره UPVC بروی تکیه گاه ( موقت یا دائمی ) قرار داده شود. در این حالت، پنجره دو جداره با دوران به طرف بالا به کناره ها یا قسمت زیرین نعل درگاه اتکا می کند. با انجام این کار تمامی بار مرده پنجره دوجداره توسط لاتن های تحتانی، به سفت کاری ساختمان انتقال داده می شود.این عمل به دو صورت همزمان و غیرهمزمان آب بندی صورت می گیرد.

چگونگی قرارگیری پنجره دوجداره در ساختمان
چگونگی قرارگیری پنجره دوجداره در ساختمان

بهترین روش برای نصب پنجره دوجداره

اگر بخواهیم بهترین روش استقرار پنجره دوجداره در ساختمان  داشته باشیم و به صورت موقت نصب پنجره دوجداره را انجام دهیم، رعایت نکاتی ضروری می باشد. در ابتدا برای رعایت پیش نیاز نصب پنجره دوجداره٬ از طریق تراز و شاغول آن را تنظیم می نماییم.از عوامل اثرگذار بر داشتن پنجره دوجداره با کیفیت، نصب صحیح آن در محل می باشد.با استفاده از گیره مخصوص،اسکلت پنجره دوجداره را در محل مورد نظر مستقر می کنیم. باید این نکته را به خاطر سپرد که این اقدامات نباید به گونه ای باشد که باعث به هم خوردن تنظیمات شود. استاندارد پنجره دوجداره باید رعایت شود. هم چنین استفاده از ملات گچ برای تثبیت موقت پنجره به هیچ وجه مجاز نمی باشد.

توصیه های ضروری در نصب پنجره دوجداره

گاهی هنگام نصب درب و پنجره دوجداره upvc پس از قرار گرفتن پنجره در درگاهی، موجب فشردگی نوار درزبندی بین پنجره و آبچکان می شود. برای رفع این مشکل قبل از اتصال پنجره، لازم است با استفاده از لاتن های سرتیز، نیروی مضاعفی بر آن وارد شود.نیروی اعمال شده برای فشردگی نوارهای آب بندی،نباید تغییرات بیش از دو میلی متر ایجاد کند.با کوچکترین اشتباه در هنگام نصب پنجره های UPVC، حتی بهترین پنجره دوجداره نیز ممکن است دچار آسیب گردد. بنابراین علاوه براینکه باید به قیمت نصب پنجره یو پی وی سی توجه نمود، باید بدانید کیفیت استقرار یک پنجره دوجداره در کارکرد آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. یکی از مسائلی که می توان به آن توجه کرد، این است که برای آسودگی خیال نسبت به آسیب های احتمالی هنگام نصب پنجره ساختمان، بهتر است به مراکزی که دارای ضمانت نامه پنجره دوجداره هستند مراجعه نمایید.