دلایل عدم کیفیت انواع شیشه دوجداره دستی 

شیشه نشکن لمینت

دلایل عدم کیفیت انواع شیشه دوجداره دستی : شیشه های دوجداره به دو روش اتوماتیک و دستی ساخته میشوند فرآیند ساخت در هر دو روش روند مشابهی را طی میکند. فرآیند ساخت شیشه های دوجداره در اول خیلی راحت به نظر میرسد ولی برای حصول به نتیجه مناسب به توجه خاصی لازم است. به خصوص به دلیل تعدد مراحل در فرآیند ساخت حتی بی دقت در یک مرحله نیز اثرات زیادی در پایین آمدن مقدار عملکرد این شیشه میگذارد.

دلایل عدم کیفیت انواع شیشه دوجداره دستی

در نخستین مرحله ساخت ، یعنی مرحله برش، دوجداره شیشه باید به طور کامل هم اندازه بریده شوند تا بتوانند به درستی در فریم قرار گیرند. توجه مورد نیاز حداقل یک میلمتر است که در ساخت با طریق های دستی این مقدار توجه و دقت نیست. حفظ و مقدار مطلوب تزریق ماده نم گیر به درون پروفیل آلومینیومی باید تحت شرایط کنترل شده ای صورت گیرد که امکان تحقق این امر در کارگاههای سنتی ممکن نیست. برای اینکه سطح درونی شیشه دوجداره عرق نکند یا کدر نشود باید هوا، نم و آلودگی در آن نفوذ نکند.

راه حل جلوگیری از نفوذ هوا، رطوبت و آلودگی به محفظه بین دوجداره

با دوجداره کردن بر اساس اصول و بکار گیری درست از چسب های اولیه و ثانویه میتوان از نفوذ هوا، رطوبت و آلودگی به محفظه بین دوجداره جلوگیری کرد. این امر تنها به وسیله دستگاههای اتوماتیک ممکن است. چونکه این ماشین آلات توانایی این را دارند تا با اعمال فشار یکنواخت به روی دوجداره در زمان چسب زنی ، فاصله و مرزهای بین جداره ها و پروفیل آلومینیومی را پوشانده تا در گذشت زمان باز نشود. اعمال این فرآیند یکنواخت در کارگاههای دستی ممکن نیست.

ترکیب موادی که برای عایق بندی و چسب زنی به کار برده میشوند باید همواره تحت کنترل باشد که این امر در کارگاههای دستی قابل اجرا نمی باشد. در حقیقت شیشه دوجداره ساخته شده به روش اتوماتیک و استاندارد با شیشه دوجداره ای که به حالت دستی ساخته میشود در اول از نظر ظاهری فرق عمده ای ندارد. ولی در طی زمان اشکالات سیستمهای دستی ظاهر میشود که در نهایت چاره ای به جز عوض کردن به طور کامل شیشه نیست.

امروز طراحان و معماران در روند نقشه کشی و طراحی، بهینه سازی انرژی ساختمان را از اولویت های خود میگذراند .یکی از این اشکال انرژی، حرارت و برودت می باشد که از راه پنجره ها به هدر می رود. از آنجا که اکثر محیط در تماس فضای پنجره ها، توسط شیشه محصور می شود یکی از بهترین راه حل ها جهت عایق بندی بهتر، دوجداره کردن شیشه است.