خرید پنجره فولکس واگنی | قیمت پنجره کشویی | شرکت دلوین

پنجره فولکس واگنی

خرید پنجره فولکس واگنی: پنجره های فلوکس واگن روز به روز محبوب تر می شوند. ویژگی اصلی متمایز چنین سازه هایی عدم وجود دهانه شیب و چرخش است، ارسی در صفحه ساختار پنجره باز می شود. این پنجره های محبوب در دسته پنجره های کشویی جا می گیرند ، به دلیل مکانیزم بازو بسته شدن شان که حالت  به بالا می رود و سپس روی ریل باز می شود این نام را به خود گرفته است.

خرید پنجره فولکس واگنی | قیمت پنجره کشویی | شرکت دلوین

پنجره های فلوکس واگنی به طور گسترده در ساخت و سازهای حومه شهر، برای تراس ها، بالکن ها، ایوان ها و استخرهای شنا استفاده می شود.

انواع سیستم های کشویی با توجه به مکانیزم بازشو

بسته به مکانیسم باز کردن، سیستم های موازی لغزشی، چرخشی-لغزنده (شیب) و عمودی متمایز می شوند.

سیستم های فولکس واگنی

آنها طرحی هستند که در آن می توان یک یا هر دو بال را با کشیدن آن در امتداد راهنماهای پنجره باز کرد. غلتک های محکم، راحتی و صافی باز کردن چنین پنجره هایی را تضمین می کنند. از دیگر ویژگی های این سیستم امکان باز شدن برای تهویه است. برای این کار دسته را ۱۸۰ درجه چرخانده و شکافی ایجاد می شود که هوای تازه از آن وارد می شود.

سیستم های فلوکس واگنی معمولاً در مکان هایی استفاده می شود که چرخش لنگه یا درب در امتداد محور دشوار است و یا ایجاد ناراحتی می کند. از مزایای اصلی این سیستم می توان به قابلیت اطمینان و دوام، ظاهر زیبایی، سهولت کار، محکم بودن و عایق حرارتی خوب، ایمنی بالا در برابر سرقت اشاره کرد.

خرید پنجره فولکس واگنی | قیمت پنجره کشویی | شرکت ماندگار

شایان ذکر است که این سیستم هزینه های بالاتری نسبت به انواع دیگر پنجره های کشویی دارد.

پنجره شیب دار

هنگام باز کردن، ارسی ابتدا کمی به جلو حرکت می کند و سپس به موازات ارسی دیگر حرکت می کند. این فرآیند شبیه به باز کردن درها در اتوبوس های قدیمی ایکاروس است. فرآیند باز کردن بدون زحمت است، ارسی به آرامی و به راحتی حرکت می کند.

سازه های کشویی شیب دار با خاصیت سفتی بالا، عایق حرارت و صدا متمایز می شوند . ویژگی های یراق آلات این امکان را فراهم می کند که درب هایی با اندازه های بزرگ با عرض ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر و ارتفاع ۸۰۰ تا ۲۸۷۰ میلی متر تولید شود.

خرید پنجره دوجداره کرج

سیستم های کشویی عمودی

این پنجره ها به پنجره انگلیسی نیز نامیده می شوند ، در معماری سنتی ایران با شکل و شمایل ایرانی ارسی نامیده می شد . در کشور ما امروزه بسیار محبوب نیستند. نسخه کلاسیک پنجره انگلیسی یک پنجره دو قسمتی است که قسمت بالایی ثابت و قسمت پایینی متحرک است. چفت های مخصوص باعث می شود که پنجره به صورت عمودی در ارتفاعات مختلف ثابت شود. این طرح به شما اجازه می دهد تا دهانه های به اندازه کافی بزرگ را لعاب دهید.

اتصالات پنجره در چنین پنجره هایی با اتصالات کلاسیک تفاوت قابل توجهی دارد، زیرا هیچ لولای وجود ندارد و در برخی از مدل ها دستگیره پنجره وجود ندارد. مواد مدرن و فن آوری های جدید باعث شده است که پنجره های کلاسیک انگلیسی با حفظ ظاهر منحصر به فرد خود بهبود یابد. چنین لعاب هایی با موفقیت در هر فضای داخلی قرار می گیرد و فضایی از بریتانیا را ایجاد می کند که برای بسیاری از افراد آشنا است.

نمایندگی پنجره دوجداره کرج

پنجره های عمودی بالابر دارای درجه بالایی از محافظت در برابر سرقت هستند، زیرا اتصالات قرار گرفته در داخل، بسته شدن محکم ارسی را تضمین می کنند.

مزایا و معایب پنجره های فولکس واگنی

  1. هنگام باز شدن، فضای اضافی را اشغال نمی کنند که برای اتاق های باریک و بالکن ها بسیار مهم است.
  2. طراحی قابل اعتماد است.
  3. نیازی به استفاده از محدود کننده ها یا بست های باد و کشش نیست.
  4. تعداد تیغه ها محدود نیست.
  5. تمیز کردن آن آسان است.
  6. طراحی مدرن و کاربردی دارد

معایب پنجره های فولکس واگنی  شامل وزن نسبتاً زیاد سازه است، بنابراین این طراحی همیشه در بالکن های خانه های قدیمی مناسب نیست. اگر در مورد سیستم های فولکس واگنی  آلومینیومی صحبت می کنیم، عایق حرارتی ناکافی نیز به معایب مربوط می شود.

برای مطالعه مقاله پنجره آلومینیوم ترمال بریک در کرج کلیک کنید.

انواع پنجره های فولکس واگنی بر اساس مواد

پنجره های فولکس واگنی می توانند از آلومینیوم یا پلاستیک ساخته شوند. این پنجره ها  را می توان از هر ماده ای ساخت: پلاستیک، چوب، آلومینیوم متریال رایج هستند.  البته کلاسیک ترین و محبوب ترین نسخه این پنجره ها سازه های چوبی است.

آلومینیوم ماده سبک تری است، قوی و مقاوم در برابر تغییر شکل است. سیستم‌های فلوکس واگنی آلومینیومی به طور گسترده در لعاب‌هایی استفاده می‌شوند که نیازی به عایق حرارتی بالایی ندارند. اگر نیاز به عایق حرارتی بالا دارید، سیستم های فلزی پلاستیکی کشویی تنها راه حل مناسب خواهد بود. این یک گزینه لعاب گرم، کاربردی، قابل اعتماد و بادوام است.

گزینه های شیشه برای پنجره های  فولکس واگنی:

  1. پنجره های دوجداره کم مصرف: صرفه جویی در انرژی پیش نیاز منطقه آب و هوایی ما در مورد لعاب گرم است.
  2. پنجره های دو جداره ایمن برای لعاب دهی در بازشوهای درب و پنجره در طبقات اول و همچنین بازشوهای بزرگ استفاده می شود.
  3. پنجره های دو جداره تک محفظه ساده برای لعاب بالکن یا ایوان در مناطق سرد به کار می رود.