خرید پنجره ارسی | قیمت پنجره دوجداره کرج | شرکت دلوین

خرید پنجره ارسی | قیمت پنجره دوجداره کرج | شرکت ماندگار

خرید پنجره ارسی: پنجره ها  عنصر اصلی معماری سنتی ایران هستند، درمعماری ایرانی ما پنجره. ا با ارسی می شناسیم ، پنجره های چند دری بزرگی که با قاب چوبی کنده کاری و حکاکی شده و شیشه های رنگی در دل عمارت های مختلف جا می گرفتند و امروزه برای ما یاد آور یک  دوره فرهنگی و معماری در ایران است. پنجره های ارسی در معماری سنتی ایران بسته به تمول مالک خانه پر نقش و نگار و بزرگ یا ساده و کوچک بودند.

خرید پنجره ارسی | قیمت پنجره دوجداره کرج | شرکت دلوین

با توجه به این موضوع، در زیر هر آنچه در مورد پنجره های ارسی نمی دانستید را به شما می گوییم که با وجود اینکه امروزه رونق خود را در معماری مدرن از دست داده اند، اما روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

پنجره ارسی چیست

ارسی در لغت در زبان فارسی به معنای بازو گشاده است، جالب است بدانید این پنجره ریشه انگلیسی دارد که در انگلیس و اروپا به دلیل شنل یازو بسته کشدن به پنجره گیوتینی معروف است. پنجره های گیوتینی انگلیسی با وارد شدن به معماری ایرانی هویت تازه گرفتند و به ارسی معروف شدند.   پنجره های ارسی شبیه پنجره های کشویی هستند. اما در این مورد، ما در مورد پنجره های ارسی کشویی عمودی صحبت می کنیم ، یعنی این پنجره های به جای افقی ، عمودی بازمی شدند. در گذشته پنجره های ارسی با وزنه و ریسمان و کشیدن آن به طور عمودی بالا کشیده می شدند.

اگرچه امروزه انواع دیگری را می یابیم ، اما در مدل های سنتی پنجره های ارسی، یکی از تیغه ها به پایین می لغزد . در حالی که دیگری به بالای قاب متصل می ماند.

مکانیزم نصب شده در کناره ها باعث می شود که تیغه  متحرک در هر نقطه از مسیر ثابت شود. به همین ترتیب، آنها به طور کلی دارای یک سیستم قفل هستند که از باز شدن پنجره از بیرون جلوگیری می کند .

جنس درب و پنجره دوجداره | قیمت توری پنجره | ماندگار

مزایای پنجره های ارسی

در معماری سنتی ایران ،که پنجره ها از نوع مشبک، روزن و… یا ارسی هستندو دو نوع اول شیشه ای وجود نداشت و روزنه های نور از شبکه های چوبی،اجری یا هر مصالح دیگری به خانه می امد. اما با ورود متریال جدید و پیشرفت فناوری پنجره های ارسی روی کار آمدند.  پنجره های ارسی در معماری سنتی  شهرهای بزرگ ایران مانند اصفهان،کرمان، شیراز، یزد ، تهران ، تبریز، قزوین ، کاشان ، نطنز ، و … به وفور یافت می شود تا جایی که در زمان خود این امر به یک سنت تبدیل شده است.

در نظر گرفتن قرار گرفتن آن در خانه می تواند یک سری مزایای   کاربردی را برای اهالی خانه به ارمغان می آورد.

هوا و نور

پنجره های ارسی این فرصت را به مالکین خانه می‌دهند که کل سطح شیشه را به بیرون باز کنیم، بنابراین اجازه ورود بیشتر هوا و نور را می‌دهند، اما در پنجره‌هایی مانند روزن ، مشبک معمولاً اینطور نیست زیرا نور و هوا از فضای خالی به درون خانه راه پیدا می کرد.

در زمستان مشکل پوشاندن پنجره ها وجود نداشت فقط کافی بود پنجره را ببندید تا یک قاب رنگی بزرگ یکپارچه ایجاد شود.

حفظ دما و انرژی

پنجره های ارسی در معماری سنتی ایران  برای بهینه سازی بهره وری انرژی یک خانه تعیین کننده بوده است . این دو عنصر معمولاً آسیب پذیرترین هستند، زیرا اگر به خوبی انتخاب نشوند، می توانند در از دست دادن دما و انرژی نقش داشته باشند. تبدیل به یک عایق ضعیف، چیزی بسیار بد در مناطق گرما یا سرد شدید بوده است. درگذشته  سوخت نیز در فصل سرما همانند امروزه در دسترس نبوده است . گرم کردن خانه ها مانند امروز کاری راحت و آسان نبوده است.

بنابراین، بسیار مهم است که کل سیستم درب و پنجره تا حد امکان هوابند باشد و دقیقاً در اینجاست که پنجره های ارسی نسبت به پنجره های پیشین  برتری زیادی دارند .

وزن تیغه پنجره ارسی  باعث می شود کاملاً در قاب قرار بگیرد و بنابراین از تبادل دما بین داخل و خارج جلوگیری می کند.

جریان های متقاطع

پنجره های ارسی جریان های کامل و پایدار تولید می کردند. برخلاف سایر انواع پنجره ها، با اینها حجم هوایی که وارد می شود همیشه ثابت و یکسان با سایر پنجره ها خواهد بود.

در نتیجه، این به مالکین خانه های سنتی این امکان را می دهد که جریان های متقاطع را بسیار آسان تر طراحی کنند. این به ساختاری دوستانه تر تبدیل می شود که در آن از شوک های غیرمنتظره هوا یا تغییرات ناگهانی دما جلوگیری می شود .

سبک ایرانی و زیبایی شناختی

جدا از تمام مزایا و آسانی استفاده پنجره ارسی مهمترین  علت استفاده آن جنبه  زیبایی شناختی است. پنجره ارسی شکوه را به هر بنایی می آورد.

قابل تطبیق با هر فضایی

نصب پنجره ارسی  نیازی به فضاهای بزرگ یا کارهای گران قیمت نخواهد داشت. در واقع، آنها پنجره‌های مناسبی برای قرار دادن در مکان‌های کوچکی نیز بودند. هر کس بنا بر توان مالی خود می توانست یک پنجره ارسی ساده یا پر نقش نگار و چند دری سفارش دهد.