تعویض پنجره فرسوده با یو پی وی سی شیراز

پنجره دوجداره ثابت

تعویض پنجره فرسوده با یو پی وی سی شیراز: یکی از ساده ترین راه ها برای نوسازی و بازسازی ساختمان های فرسوده، تعویض پنجره های فرسوده با پنجره های دوجداره یو پی وی سی است. با تعویض پنجره های فرسوده، علاوه بر زیباسازی ظاهر ساختمان و خانه، عایق بندی بهتر در برابر حرارت، صوت و رطوبت برقرار می شود. همچنین با تعویض پنجره فرسوده با پنجره های UPVC ، بنای ساختمان تخریب نشده و فرد می تواند از مزایای زیادی در برابر هزینه پرداختی خود بهره مند شود.

تعویض پنجره فرسوده با یو پی وی سی شیراز

مزایای تعویض پنجره های فرسوده با پروفیل UPVC

در تعویض درب و پنجره های فرسوده، از پروفیل های UPVC استفاده می شود. این پروفیل ها، قابلیت نصب در ساختمان های فرسوده دارای درب و پنجره های چوبی یا آهنی و آلومینیومی را دارند.

از جمله مزایای پروفیل های UPVC می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم تخریب ساختمان

شاید در گذشته این تصور وجود داشت که تعویض پنجره های فرسوده بلا استثنا با تخریب حتمی ساختمان همراه است. اما امروزه با استفاده از پروفیل های UPVC، امکان عوض کردن پنجره های فرسوده با شیشه های دو جداره کاملاً فراهم است.

سرعت در نصب پنجره

نصب پنجره های UPVC به جای پنجره های فرسوده بسیار سریع انجام می شود به صورتی که حدود ۶ الی ۸ پنجره با سایز معمولی قابل تعویض در یک روز کاری می باشد.

از آنجایی که مراحل تعویض پنجره ها به صورت موازی انجام می شود، حتی در فصول سرد سال، نیز مزاحمتی برای ساکنین ساختمان انجام نشده به صورتی که پس از برش هر پنجره، عملیات نصب آن به سرعت انجام می شود.

پیش از تعویض پنجره های فرسوده با پنجره دو جداره به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از آنجایی که در هنگام نصب این پنجره ها از ابزار آلات مختلف استفاده می شود، بهتر است تا فاصله ۱٫۵ متر از این پنجره ها، وسایلی که در معرض خرابی یا پاره شدن قرار دارند، مثل پرده، فرش، مبلمان، وسایل چوبی و …، وجود نداشته باشد.

قیمت پنجره دوجداره ارزان
قیمت پنجره دوجداره ارزان

همچنین باید مسیری برای انتقال و حمل و نقل پنجره ها باز باشد تا به وسایل دیگر، آسیب وارد نشود. پوشاندن منسوجات خانه برای جلوگیری از غبار آلود شدن آن ها نیز توصیه می گردد.

مراحل تعویض پنجره های فرسوده و نصب پنجره UPVC

پس از انجام اقدامات لازم قبل از تعویض پنجره ها، کار اصلی توسط تیم نصب شروع می شود. در آغاز کار، ابتدا لولاهای پنجره از هر لنگه پنجره و بازشوها جدا می شود و این قطعات کنار گذاشته می شوند. پس از آن، اقدام به برش ستون های وسط قاب پنجره که به صورت افقی یا عمودی قرار گرفته است می کنند. در نهایت مشاهده می شود که تنها یک کلاف آهنی دور پنجره باقی مانده است که همان، چارچوب پنجره جدید را می سازد.