انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی

انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی

انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی: پنجره ها به عنوان راه خروجی و ورودی یک ساختمان برای مقاصد گوناگونی طراحی می شوند. از دیرباز پنجره ها تنها برای ورود و خروج نور و هوا ساخته می شدند. امروزه استفاده های کاربردی تری از پنجره ها می شود. آنچه که به عنوان پنجره در زمان های قدیم شناخته می شد؛ امروزه مفهوم خود را از دست داده است.

با ساخت و ساز آپارتمان های آسمان خراش، هم چنین آلودگی هوا؛ آنچه که در ایجاد یک پنجره برای ما اهمیت می یابدمواردی از قبیل: عایق بودن برای ورود و خروج هوا، و هم چنین جلوگیری از ورود صداهای مزاحم به درون ساختمان ها می باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی با ما همرا باشید.

انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی

  • پنجره دوجداره کشویی: این نوع پنجره دارای دو لنگه می باشد. این لنگه می تواند ثابت و یا متحرک باشد. استفاده از این این نوع پنجره دوجداره در زمان های گذشته بسیار بیشتر بوده. امروزه ازین مدل ازپنجره دوجداره آلومینیومی استغاده می شود؛ که دارای کیفیت بالاتری می باشد.
  • پنجره دوجداره کشویی با دولنگه متحرک: یکی از انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی دولنگه متحرک می باشد.این مدل فضای بیرونی بیشتری را در اختیار شما قرار می هد. در این مدل تنها با باز کردن یک لنگه می توانید بیرون را مشاهده نمایید. این مدل قیمت بیشتری نسبت به مدل قبلی پنجره یو پی وی سی دارد.
  • پنجره یو پی وی سی سایبانی :این مدل اغلب برای راه پله ها و نورگیره استفاده می شود. یک لنگه دارد و به صورت متحرک به بالا و پایین حرکت می کند.
  •  پنجره دوحالته یو پی وی سی: این پنجره به دو صورت افقی عمودی باز و بسته می شود. این پنجره شبیه پنجره دوجداره کشویی می باشد اما فضای کمتری را اشغال می کند. هم چنین از قیمت بالاتری برخوردار است.
انواع پنجره دوجداره upvc
انواع پنجره دوجداره upvc
  • پنجره یو پی وی سی آکاردئونی: اگر پنجره شما از فضای بالایی استفاده می کند، این نوع از پنجره دوجداره upvc گزینه مناسبی برای شما می باشد. این مدل همانند درب آکاردئونی می باشد که از چندین قطعه تشکیل شده است. این قطعات هم اندازه می باشند و روی هم جمع می شوند.
  • پنجره دوجداره دو لنگه باز شو: این نوع پنجره دوجداره هم مشابه سایر آنها می باشد. تنها تفاوت آن در اختیار گذاشتن فضای بیشتری در ساختمان می باشد.
  • پنجره دوجداره فولکس واگنی : این نوع از پنجره دوجداره شبیه به پنجره دوجداره کشویی می باشد. در بسیاری از موارد این دو به جای یکدیگر مورد استفاده قرار میگرند. پنجره یو پی وی سی فولکس واگنی دارای هزینه بیستری نسبت به پنجره یو پی وی سی کشویی می باشد. چرا یراق آلات مناسب به خود را میخواهد.از لحاظ کاریی این نوع پنجره دوجداره بسیار مناسب تر می باشد.

 

آشنایی با سایر انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی

پنجره دوجداره کلنی: پنجره یو پی وی سی کلنی نیز یکی از  انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی می باشد. برای موارد خاصی مورد استفاده قرار میگرد. این پنجره دوجداره معمولا برای سروری های بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع از پنجره دارای یک دستگیره می باشد که این دستگیره برای باز کردن پنجره به سمت بالا حرکت می کند. اتلاف انرژی برای این مدل کم می باشد. هم چنین می تواند به صورت ترکیبی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی
انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی
  • پنجره دوجداره خلیجی: پنجره دوجداره یو پی وی سی خلیجی نیز در مکان های خاص مورد استفاده قرار میگرد. فضایی که در اختیار شما قرار میدهد بسیار زیاد می باشد. شما هنگامی که از این نوع پنجره دوجداره upvc استفاده میکنید؛ ممکن است یک ویزگی را مشاهده کنید و آن این است که فضا بیش از اندازه مشاهده خواهد شد. از ویژگی های دیگر پنجره خلیجی این است که نوری دهی بسیار بالاتری به شما می دهد.
  • پنجره دوجداره محوری: پنجره یو پی وی سی محوری دارای یک محور می باشد. که پنجره دور این محور با حالت ۳۶۰ درجه قابل حرکت می باشد. بیشترین فضا را در اختیار شما قرار میدهد. نسبت به سایر انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی، ممکن است کمی گران باشد؛ چرا که تجهیزات بیشتری میخواهد و به صورت گرد می باشد.