انواع قاب پنجره دوجداره و کاربرد آن در کرج

پنجره یو پی وی سی

انواع قاب پنجره دوجداره و کاربرد آن در کرج: یکی از جزئیات اصلی پنجره دوجداره، قاب، چارچوب یا فریم آن است. برای انتخاب مصالح و متریال مطلوب پنجره دوجداره، باید خصوصیات هریک از انواع آن‌ها را چک کرد. در ادامه مطلب به چک انواع قاب‌ های پنجره می‌پردازیم.شرکت پنجره ماندگار در کرج آماده خدمت رسانی به شمار مردم عزیز در سراسر ایران است برای سفارشات و مشاوره با کارشناس فروش ما با شماره ۰۹۱۲۴۶۲۰۴۷۳  تماس بگیرید.

انواع قاب پنجره دوجداره و کاربرد آن در کرج

قاب پنجره دوجداره آلومینیومی، مزیت های زیادی دارد. این قاب‌ها محکم و در عین حال خیلی سبک هستند. چارچوب‌های آلومینیومی، تحمل وزن شیشه دوجداره سنگین را دارند و هر مدل شیشه‌ای را می توان بر روی آن‌ها نصب کرد. قاب‌های آلومینیومی پنجره دوجداره نیز دارای رنگ‌بندی‌های خیلی متفاوتی هستند و قابلیت هماهنگی با هر مدل دکوراسیونی را دارند. هزینه نگهداری و تعمیر آن‌ها نیز خیلی کم است.

قاب آلومینیومی با وجود همه مزیت های که دارد، دارای نقطه ضعف‌ها و عیب های نیز می‌باشد. آلومینیوم در مقابل انتقال حرارت عایق نیست و به آسانی می‌تواند سبب اتلاف انرژی شود. البته با به کار بردن از نوارهای عایق و لایه‌های فومی، می‌توان این ایراد را تا اندازه ای در قاب‌های آلومینیومی رفع کرد. از دیگر ایرادات قاب‌های آلومینیومی، احتمال خورده شدن آن‌ها است. این چارچوب‌ها در معرض آلودگی و رطوبت، دچار آسیب می‌شوند. این احتمال در منطقه های مرطوب و ساحلی بیشتر است. قاب‌های آلومینیومی با امکان پوسیدگی بیشتری مواجه هستند.

قاب چوبی پنجره دوجداره

یکی از فریم‌هایی که می‌تواند مطلوب باشد، فریم چوبی است. قاب‌های چوبی عایق حرارتی خیلی خوب و کارآمدی هستند و متریال مناسبی برای منازل به حساب می‌آیند. چوب را نیز می‌توان به هر درآورد و قابلیت تغییر نیز دارد.

در عین همه این مزیت ها، چوب در پنجره دوجداره لازم به نگهداری و مراقبت خیلی زیادی دارد، این مراقبت مخصوصا در قسمت‌های بیرونی ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

پنجره upvc دوجداره دو حالته
پنجره upvc دوجداره دو حالته

اگر در محیط‌های مرطوب از قاب پنجره دوجداره با جنس چوب به کار گیرید، آن‌ها در طول زمان دچار ترک، تاب و یا پوسیدگی می‌شوند. البته این اتفاق نیز راه‌حلی دارد. به کار گیری از روکش وینیل یا آلومینیوم در بیرون از قاب‌های چوبی پنجره می‌تواند به عنوان یک لایه محافظ قرار گیرد و در عین حال ظاهر طبیعی آن را نگه دارد.

چارچوب‌های چوبی اکثر سنگین‌تر و ضخیم‌تر از سایر مصالح به نظر می‌آیند و همین امر می‌تواند سبب تشکیل فضایی دلگیرتر در محیط درونی خانه شود. قاب‌های چوبی همچنین می‌توانند میزان نور طبیعی ورودی به خانه را کم کنند.

قاب یو پی وی سی پنجره دوجداره

فریم‌های درب و پنجره upvc، به طور عادی از پلی وینیل کلرید با تثبیت کننده‌های یو وی تولید می‌شوند. به علت وجود فضاهای خالی در ساختار قاب پنجره‌های یو پی وی سی ، این قاب‌ها می‌توانند با لایه‌های عایق پر شده و جلوگیری از انتقال حرارت با محیط خارجی شوند.

به کار گیری از قاب‌های upvc می‌تواند سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کم کردن هزینه‌ها شود. و نیز نگهداری از آن راحت بوده و پایداری و عمر مفید بالایی دارند. یکی دیگر از خصوصیات خیلی با اهمیت این نوع قاب‌ها، قابلیت بازیافت آن است. این قاب‌ها کاملا با محیط زیست سازگار هستند.

قاب پنجره‌های یو پی وی سی شکل، اندازه و رنگ‌های متفاوتی دارند. مواد یو پی وی سی را می‌توان در شکل ها و اندازه‌های گوناگون قالب‌بندی کرد. این بدان معنا است که این قاب‌ها جهت به کار گیری برای بیشتر پنجره‌ها مناسب هستند. همچنین می‌توانند در طیف رنگی و طرح‌های متفاوتی از جمله طرح چوب ساخته شوند.