اقدامات لازم جهت نصب درب پنجره دوجداره

نصب پنجره دوجداره

اقدامات لازم جهت نصب درب پنجره دوجداره

در مطالب قبلی توضیح کامل در مورد درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی داه شد. حال در این مطلب می خواهیم آنچه که پیش نیاز نصب درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی و آلمینیوم است را مورد بررسی قرار دهیم.

اقدامی که جهت نصب درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی و آلمینیوم باید انجام داد، فریم انتظار با قوطی آهنی با ضخامت حداقل ۳۰ × ۶۰ میلیمتر که به صورت کاملا تراز و بدون کوچکترین خمیدگی , پیچیدگی, زنگ زدگی و ناشاقولی در محل نصب پنجره ها نصب میشود و یا سطح سنگ تراز که درب و پنجره های دوجداره بر روی آن قرار می گیرد .

نصب پنجره دوجداره

قابل توجه است که استانداردترین روش برای نصب درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی و آلمینیوم نصب آنها بر روی قوطی فلزی است زیرا نصب درب و پنجره ها سریعتر و تمیزتر بر روی آن صورت می گیرد . در صورت ایجاد فریم انتظار باید توجه داشته باشیم که پیچ نصب حداقل ۲ سانتی متر در قوطی آهنی فرو رود. گاهی مشاهده می شود که داخل فریم انتظار را با سیمان پر می کنند این موضوع موجب جلوگیری از فرو رفتن پیچ در فریم فلزی می شود و ممکن است مانع اتصال صحیح و محکم درب و پنجره ها به فریم فلزی شود.

نصب پنجره

در ضمن علاوه بر اینکه نصب درب و پنجره بر روی سنگ زمان نصب را بسیار طولانی می کند و هزینه نصب را نیز بالا می برد . در صورتی که قصد دارید، داخل فریم انتظار را پر نمایید بهتر است از فوم های مخصوص اینکار استفاده نمایید. البته در نصب درب و پنجره های دوجداره و فریم های توکار، لازم نیست که حتما فریم را پر کنید . در فریم های روکار همچون فریم های فرانسوی یا فریم هایی که در طبقه های اول ساختمان به منظور نصب حفاظ روکار نصب شده اند. برای جلوگیری از انتقال دما و صدا پر کردن فریم با فوم تاحدودی می تواند مفید باشد، البته باید در نظر داشت که این فوم ها قابلیت اشتعال داشته و در مکانهایی که احتمال آتش گرفتن دارد نباید استفاده شوند .

اگر پس از پرکردن فوم، فریم ها به منظور نصب حفاظ ، جوشکاری شود احتمال آتش گرفتن فوم وخارج شدن دود از منافذ فریم وجود دارد .