از درب و پنجره دو جداره چه می دانید؟

تفاوت پنجره دوجداره وسه جداره

از درب و پنجره دو جداره چه می دانید؟

در این مقاله سعی می کنیم شما را با درب و پنجره دو جداره با شیشه های دوجداره بعنوان یکی از مهمترین راه های جلوگیری از اتلاف انرژی بیش از ۴۰ درصدی می باشد، آشنا کنیم.

عموما پنجره های دوجداره، با عنوان فنی شناخته می شوند هرچند که در کشور ما واژه پنجره دوجداره به پنجره هایی که قاب آن از جنس های فلزی بوده و شیشه آن دوجداره می باشد نیز گفته می شود. این ماده یک نوع ترموپلاست مدرن متشکل از مشتقات اصلی نفت خام و نمک طعام است.

از درب و پنجره دو جداره چه می دانید؟

پنجره های UPVC از ماده سخت و محکم UPVC ساخته شده است. شکل چند محفظه ای آن باعث می شود در مقابل هدر رفتن گرما و سرما و تعریق مقاوم باشد. پنجره UPVC زمانیکه در برابر گرما و سرمای خیلی زیاد قرار می گیرد تغییر شکل نمی دهد.

شیشه دوجداره چیست؟

شیشه دوجداره
شیشه دوجداره

استفاده از شیشه های دو جداره به دلیل حفظ انرژی حرارتی – برودتی و کاهش آلودگی صوتی در پنجره ساختمان بیمارستان ها ، کتابخانه ها ، موزه ها ، و ساختمانهای حاشیه خیابان های پر تردد کار برد وسیع دارند . اخیرا برای ایمنی وآسایش بیشتر پنجره وسایل نقلیه عمومی مانند واگن های قطار و اتوبوس های بین شهری نیز با شیشه های دو جداره تجهیز شده اند.

شیشه های دو جداره می توانند شدت صوت را حدود ۵۰ دسیبل کاهش دهند و آن را به مرز ۲۰ تا ۳۰ دسیبل برسانند. علاوه بر این شیشه های دو جداره انتقال گرما را به شیوه های گوناگون و با رعایت نمودن اصول مهندسی تا حد زیادی کاهش می دهند. لایه های هوای خشک که خود عایق طبیعی محسوب می شوند بین دو جداره شیشه محبوس می شود که قابل مقایسه با یک پوشش فایبر گلاس است .
شیشه های دوجداره در سه نوع ساده، رنگی و رفلکس تهیه می شوند.