معایب upvc دوجداره کشویی

معایب upvc دوجداره کشویی

معایب upvc دوجداره کشویی قبل از بررسی معایب پنجره های کشویی دوجداره به توضیح کلی در مورد این نوع از پنجره های دوجداره و حالت های آن می پردازیم: با توجه به بالا رفتن میزان آلودگی های صوتی و هوا در شهرها پرجمعیت مانند کرج برای بالا بردن اسایش و ارامش منزل و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده از پنجره های دوجداره مرسوم شده است. یکی از مدل های بسیار کاربردی پنجره های upvc مدل کشویی میباشد. در بسیاری از مکان های عمومی و یا جاهای مختلف دیده میشود که از درب و پنجره های کشویی استفاده می شود.

معایب upvc دوجداره کشویی

معایب upvc دوجداره کشویی
معایب upvc دوجداره کشویی

پنجره های کشویی در دو حالت یک لنگه باز شو و دو لنگه باز شو موجود است. در حالت یک لنگه باز شو یکی از لنگه ها ثابت بوده و لنگه ی دیگر در محور ریلی خود در جهت چپ و راست حرکت می کند. حالت دو لنگه باز شو نیز همانند یک لنگه باز شو می باشد با این تفاوت که هر دو لنگه ی پنجره حرکت کشویی دارد و ثابت نیستد. دو حالت گفته شده می تواند به صورت تک حالته (حرکت در محور افقی) و یا دو حالته (حرکت در هر دو محور افقی و عمودی) باشد.

معایب upvc دوجداره کشویی
معایب upvc دوجداره کشویی

معایب upvc دوجداره کشویی

بدون شک هیچ محصول تولید شده دست انسان را نمی توان یافت که بی عیب باشد. در مقابل تمامی مزایا و خوبی هایی که در مورد پنجره های دوجداره خوانده یا شنیده اید یسری عیب نیز به این نوع از درب و پنجره ها وارد است. البته به این نکته هم باید توجه کرد مزایا و خوبی های پنجره های یو پی وی سی نسبت به معایب آن بسیار بوده درنتیجه می توان معایب این نوع درب و پنجره ها را نادید رفت.

معایب پنجره های دوجداره کشویی عبارتند از :

توجه داشته باشید که برخی از معایب عنوان شده صرفا برای مدل کشویی بوده و برخی از آن برای تمامی مدل های پنجره های دوجداره upvc می باشد.

۱) پنجره های دوجداره کشویی نسبت به سایر مدل های پنجره های دوجداره چفت و بست خوبی ندارد.

۲) این مدل از پنجره های upvc برای مناطقی از کشور که میزان آلودگی هوا بسیار بالا بوده مناسب نیست و در مناطق شمالی و جنوبی ک آلودگی هوا پایین است کاربردی تر است.

۳) یکی از مشکلاتی که تمامی مدل های پنجره های دوجداره دارند این است که نسبت به پنجره های آلومینیومی سنگین تر هستند زیر از پروفیل تقویتی در آنها استفاده می شود.

۴) پنجره های دوجداره upvc به سادگی قابل تعمیر نبوده و باید از تعمیرکار پنجره های دوجداره کمک گرفت.

۵) پنجره های دوجداره در مدل کشویی محدودیت ابعاد دارد یعنی نمی توان برای عرض های بالای ۲ متر و زیر ۷۰ سانتی متر از مدل کشویی استفاده کرد.