مشخصات پنجره دوجداره باکیفیت چیست؟

مشخصات پنجره دوجداره باکیفیت

مشخصات پنجره دوجداره باکیفیت چیست؟

هنگام خرید درب و پنجره دوجداره upvc این سوال در ذهنتان پیش می آید که مشخصات پنجره دوجداره باکیفیت چیست؟ اولین عامل و مشخصه پنجره دوجداره باکیفیت و استاندارد, کیفیت پروفیل یو پی وی سی است. پروفیل یو پی وی سی باکیفیت دارای استاندارد های RAL آلمان و BS انگلستان می باشد. از مهم ترین مشخصات پنجره دوجداره باکیفیت از دید یک مصرف کننده جلوگیری از هدر رفتن گرما و سرما و در نتیجه کاهش هزینه های مصرفی انرژی می باشد.

پنجره دوجداره UPVC

عوامل موثر در تولید پنجره دوجداره باکیفیت

۱-پروفیل یو پی وی سی :
پروفیل یو پی وی سی یکی از مطمئن ترین و پرمصرف ترین مواد اولیه در ساخت درب و پنجره ساختمانی بوده و مشخصه اصلی آن زیبائی و استحکام می باشد. سبک وزنی، خمش پذیري، عایق بودن در مقابل حرارت و الکتریسیته، مقاومت در برابر مواد شیمیائی و بیولوژیک قابلیت تبدیل به سطوح صیقلی، قابلیت تلفیق با مواد افزودنی مختلف و بالاخره انعطاف پذیري در کاربردهاي متعدد، پلیمرهاي مزبور را به مناسب ترین جایگزین براي آلیاژهاي فلزي و غیره فلزي در صنعت در و پنجره سازي تبدیل نموده است. پروفیل یو پی وی سی قابلیت عرضه در رنگهاي مختلف را دارا می باشد.

۲ – شیشه :
شیشه را می توان با ضخامت های مختلف و بصورت تک جداره, دو جداره و یا سه جداره بصورت ساده, مات, رفلکس, رنگی و… سفارش داد . کلیه شیشه های مصرفی پنجره ماندگار در کرج با دستگاهای تمام اتوماتیک ساخته شده و در آنها از گاز آرگون استفاده می شود.

شیشه دوجداره باکیفیت و استاندارد

دلایل استفاده از گاز آرگون در بین شیشه پنجره دوجداره باکیفیت
• ایجاد تعادل بین فشار هوای بیرون و محیط خانه
• عرق نکردن شیشه و وارد نشدن رطوبت بین دولایه شیشه و همچنین مانع تولید قارچ, باکتری و کپک بین جداره ها می شود.
• شکست صوت به میزان ۴۰ دی سیبل.
• کاهش انتقال حرارت بین ۷% تا ۹%

۳ – یراق آلات :
یراق آلات در نحوه عملکرد و نوع پنجره دوجداره upvc نقش اساسی را ایفا می کنند. یراق آلات مصرفی در ساخت درب و پنجره دو جداره باکیفیت شامل لولا , قفل , دستگیره , اسپانیولت و … می باشند. طرح های زیبا و ایمن یراق آلات به طوری است که درب و پنجر دوجداره را از چهار جهت قفل کرده و امنیتی فوق العاده به آن می دهد و براحتی فقط با یک چرخش یک دستگیره پنجره یا درب بوسیله قفل هایی به شکل قارچی به قابهایشان محکم گردندکه سبب ایمنی بالای درب و پنجره های دوجداره باکیفیت می گردد.

یراق یو پی وی سی

۴ –استاندارد ساخت :
از جمله استاندارد های ساخت درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• استفاده از گالوانیزه با ضخامت ۱.۵ میلی متر و ابعاد استاندارد
• تمامی پروفیـل های پنجره دوجداره باید دارای گالـوانیزه باشند ، طول گالـوانیزه در پروفیــل های پنجره یو پی وی سی جوش شونده حداکثر۲ سانتی متر کوتاه تر و در میانی ها حدکثر ۱ سانتی متر کوتاه تر باشند .
• عدم استفاده از گالوانیزه ۲ تکه و جوش خورده
• فاصله ی پیچ های گالوانیزه از ابتدای پروفیل های upvc حداکثر ۱۵ سانتی متر و فاصله ی پیچ ها با یکدیگر حداکثر ۴۰ سانتی متر در پروفیـل های پنجره دوجداره سفیـد و ۳۰ سانتی متر در پروفیـل های یـو پی وی سی قهوه ای .