تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره | پروفیل ویستابست | دلوین

تفاوت پنجره دوجداره وسه جداره

تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره: شیشه سه جداره از سه لایه شیشه و دو اسپیسر ساخته و تولید شده است . که اصولا بین آن‌ها با گازهای بی اثر آرگون ، زنون و کریپتون تشکیل شده است . شیشه سه جداره جهت عایق‌بندی خانه در مقابل سروصدا و آلودگی زیاد مصرف می شود . این شیشه‌ها برای خانه‌هایی توصیه می شود که در کنار بزرگراه‌ها و محل‌های غلغله جای دارند .

تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره | پروفیل ویستابست | دلوین

از نظر قطر این شیشه‌ها خیلی پهن ‌تر از شیشه‌های دوجداره عادی می باشند . سپس پروفیلی که جهت تولید قاب پنجره سه جداره به کار می رود کلفت تر می شود . به صورت جامع از لحاظ قیمت و هزینه هم پنجره سه جداره قیمت بالا تری را دارا می باشد .

آیا این ممکن می باشد که پنجره دوجداره به سه جداره تبدیل شود ؟

در جواب این پرسش باید این طور بازگو کرد که تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره به‌ طور معمولی ممکن نخواهد شد . اگر قطر شیشه سه جداره را پایین اوریم ممکن است این عمل انجام پذیر شود . ولی این کار سبب می‌شود که بار بر پنجره زیاد شود و در مدت زمان به فریم‌ها و یراق پنجره صدمه بزند .

قیمت پنجره دوجداره کرج

سپس اگر پنجره شما با رگلاژ و تعمیر نشد ، قادر هستید به شکل جامع پنجره‌های خانه خود را عوض نماید .

دلیل تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره ممکن هست یا خیر ؟

  • پروفیل‌هایی که جهت تولید پنجره دوجداره به کار رفته می‌شوند با سبک سه جداره فرق می کند . سپس وزن سنگین شیشه‌های سه جداره سبب می‌شود که به پروفیل‌ها بار سنگین و زیادی داده شود و ظاهر و کاربرد خود را در مدت زمان از دست بدهند . نکته حایز اهمیت این می باشد که تبدیل پنجره دوجداره به تک جداره امکان پذیر نمی باشد . چون که امکان دارد شیشه در تاثیر وزن سنگین چارچوب و فریم پنجره دارای شکستگی بشود . به علاوه به خاطر قاب دور شیشه دوجداره ممکن می باشد تبدیل پنجره‌های تک و دوجداره به سه جداره امکان پذیر نمی باشد .
  • از سمتی افزودن یک لایه شیشه به شیشه دوجداره به خاطر برش‌ها فریم شیشه ممکن نمی باشد ، و عمل کرد پنجره را که عایق‌بندی منزل در مقابل صدا و آلودگی می باشد نابود می کند .

بزرگ ‌ترین مانع جهت تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره به کار بردن از یراق‌ آلات درست و صحیح برای پنجره‌های دوجداره می باشد .

تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره | پروفیل ویستابست | دلوین

همه ی وسیله هایی که برای این سبک پنجره به کار میرود ، مقاومت تحمل کردن شیشه با وزن زیاد تر را ندارد و امکان دارد لنگه‌های بازشو پر سر و صدا شود .

عدم هدر رفتن انرژی

یکی از موارد کارایی از پنجره‌های سه جداره کم شدن هدر رفتن انرژی می باشد . اگر پنجره سه جداره صحیح رگلاژ و آب‌بندی بشود منزل تان در گرما و زمستان با شروع و روشن کردن مکانیزم تهویه در طول زمان مشخص دمای خود را از دست می دهد . این کم شدن جا به جایی حرارت سبب این می‌شود که شما انرژی کم تری را برای گرم و سرد کردن مصرف منزل خود کنید . در نتیجه هزینه قبض های برق ، گاز و آب بسیار نمایان پایین می اید .

پنجره دوجداره ویستابست کرج

هدر رفتن حرارت در فیزیک با تعداد U محاسبه می‌شود . هر چه قدر اندازه عددی این تغییر بیش تر باشد هدر رفتن حرارت هم زیاد می شود .  U جهت پنجره‌ تک جداره ۵.۶ ، جهت دوجداره ۲.۸ و جهت پنجره سه جداره معادل ۰.۸ می باشد ، که نمایان گر کم شدن هدر رفتن حرارت در نوع سه‌جداره می باشد . بودن شیشه سوم و گاز بین آن ها سبب می‌شود که هدر رفتن انرژی به پایین ترین حد برسد . سبب این کم شدن هدر رفتن انرژی ، فاصله به وجود امده میان مولکول‌های گاز می باشد ، که برخورد آن‌ها در اثر زیاد شدن جنبش مولکولی و دما پایین تر خواهد بود .

 پایین اوردن سر و صدای درون خانه

در هنگامی که مکان زندگی شما در یک ناحیه شلوغ می باشد و سروصدا فضا برای شما اذیت کننده می باشد ، پنجره سه جداره خوب ترین مورد جهت کم شدن این نکته می باشد . البته اگر قیمت پنجره سه جداره برای تان زیاد می باشد ، از شیشه‌های دوجداره با قطر زیاد مرغوب به کار می رود .