پنجره هوشمند ساختمان

شیشه های هوشمند ساختمان

پنجره هوشمند ساختمان

شیشه هوشمند

پنجره ها مهم ترین عامل در کاهش هزینه های مربوط به انرژی در ساختمان ها هستند. از این رو داشتن درب و پنجره های دوجداره با شیشه های هوشمند کمک بسزایی در کاهش مصرف بی رویه انرژی های گران دارند. این شرکت با استفاده از شیشه های دوجداره هوشمند توانسه رضایت مشتریان عزیز را برای خرید این متریال جلب کند. از آنجا که پنجره های دوجداره معمولی خود به تنهایی باعث صرفه جویی ۵۰% انرژی هستند استفاده از شیشه های دوجداره هوشمند این عدد را به ۷۵% رسانده و این گام بلندی در زمینه هوشمند سازی ساختمان های امروزی است.

شیشه های سانرژی هوشمند

با هوشمندسازی ساختمان خانه شما تبدیل به لوکس ترین و رویایی ترین خانه میشود که مدیریت و کنترل لوازم از راه دور ممکن است. شما از طریق سنسورهای داخل ساختمان و اینترنت تبلت یا گوشی همراه خود قادر به مدیریت همه ی قسمت های خانه از جمله: کنترل روشنایی ساختمان, کنترل سیستم های گرمایشی و سرمایشی, کنترل باز و بسته بودن در و پنجره, دوربین های مدار بسته, کنترل افزایش دما برای جلوگیری از آتش سوزی, کنترل نفوذ گاز و … خواهید بود که با این امکانات هوشمند در مصرف برق و اتلاف انرژی به طور چشمگیری صرفه جویی میشود.
اگر چه اجرای پروژه های هوشمندسازی باعث افزایش هزینه های ساختمان میشود اما با کاهش هزینه های جانبی ساختمان در معدود زمانی هزینه های اولیه را تامین میکند و آرامش و امنیت خانه ها و ساختمان های تجاری و دولتی را دوچندان میکند.

مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

امروزه با وجود پیشرفت روزافزون تکنولوژی گرایش به سمت یافتن راهکاری برای کاهش هدر رفت انرژی ساختمان و عایق بندی در برابر سرما و گرما و الودگی صوتی افزایش یافته، برای این کار طبق مطالعات گسترده تمرکز بیشتر روی پنجره دوجداره است.
بنابراین سعی بر این است که با نفوذ تکنولوژی هوشمند در دنیای صنعت و فناوری انقلاب بزرگی در تمام ابعاد زندگی انسان ها ایجاد شود. پنجره های دوجداره هم از این قائله مستثنی نیستند و تبدیل به پنجره هوشمند شده اند که اکنون مزیت های آن را بیان میکنیم:
به عنوان مثال تصور کنید که در یکی از روزهای گرم تابستانی در محل کارتان آفتاب مستقیما به پنجره مقابل شما میتابد و حسابی شما را کلافه کرده است و تنها راه استفاده از شیشه های دودی برای کاهش تابش است. اما اگر این پنجره ها قابلیتی مثل عینک های فتوکرومیک داشته باشد و تنها زمانی که افتاب شدت بیشتری دارد دودی شود کار شما بسیار راحت تر و لذت بخش تر میشود. این کار با شیشه های الکتروکرومیک شدنی است که نمونه ای از پنجره های هوشمند است.

صرفه جویی انرژی در ساختمان

یا اینکه شیشه ای را تصور کنید که با یک کلید از حالت شفاف به حالت کدر تغییر حالت میدهد, ما میتوانیم از این شیشه ها در ساخت پنجره های ساختمان ها در صورت نیاز برای عدم دید و یا در شب استفاده کنیم, همچنین در حمام یا در فروشگاه ها و نمایشگاه ها استفاده کنیم. پنجره های الکتروکرومیک و پنجره های با ذرات معلق نمونه هایی از پنجره های هوشمند هستند که از طریق کنترل هوشمند و ذخیره انرژی کمک شایانی به بشر خواهند کرد. نمونه های بسیاری از این پنجره های هوشمند ساخته شده اما هنوز در جهان متداول نشده است.
با تولید و استفاده انواع پنجره دوجداره در ساختمان ها، سالن های کنفرانس و ادارات به نسبت قابل ملاحظه ای از اتلاف انرژی جلوگیری میشود.