پروفیل پنجره دوجداره upvc چیست؟

profiles upvc

پروفیل پنجره دوجداره upvc چیست؟

شاید این سوال در ذهنتان پیش بیاید که پروفیل پنجره دوجداره upvc چیست و از چه موادی تشکیل شده است. یو پی وی سی یا پلی وینیل کلراید اصلی ترین ماده تشکیل دهنده پروفیل پنجره دوجداره upvc می باشد که حدود ۸۵% از آن را تشکیل می دهد. در بازار کنونی انواع مختلف پروفیل پنجره دوجداره upvc با برند های مختلف موجود است که به طور کلی پروفیلهای upvc از نظر کیفیت به سه دسته پروفیل پنجره دوجداره با کیفیت مرغوب, کیفیت متوسط و پروفیلهای متفرقه که اکثرا به دلیل قیمت پایین کیفیت پایینی هم دارند تقسیم بندی می شوند. گروه صنعتی پنجره ماندگار در کرج از پروفیلهای مرغوب و استاندارد جهت ساخت درب و پنجره دوجداره استفاده می نماید.

پروفیل های یو پی وی سی

فرایند تولید پروفیل پنجره دوجداره upvc شامل دو مرحله اصلی میکس و آماده سازی مواد اولیه در دستگاه میکسر و شکل دهی و تولید پروفیل در دستگاه اکسترودر می باشد که در مرحله اول PVC و افزودنی های دیگر ، با درصد مشخص توسط دستگاه میکسر ترکیب سرد و گرم می شود . مواد ترکیب شده بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت در دمای محیط می ماند تا الکتریسیته ساکن حاصل از میکس از بین رفته و دمای آن با دمای محیط یکسان گردد .
پس از مرحله میکس مواد به صورت اتوماتیک وارد دستگاه های اکسترودر می شود . پس از تنظیم و نصب قالب پروفیل پنجره دوجداره upvc مورد نیاز و هم چنین قسمت های کالیبراتور و تانک های خنک کننده می بایست دمای سیلندر و دستگاه اکسترودر و قالب به حد مشخص و استانداردی برسد . این میزان دما بسته به نوع سطح مقطع پروفیل یو پی وی سی متفاوت است که معمولا برای سیلندر بین ۱۶۵ تا ۱۸۵ درجه سانتیگراد و برای قالب بین ۱۹۸ و ۲۰۲ درجه سانتی گراد میتواند متغیر باشد . دستگاه اکسترودر شامل دو عدد مارپیچ با چرخش غیر همسو میباشد که مواد را به صورت یکنواخت از قسمت سیلو به طرف قالب هدایت می نماید. سیلندر دستگاه شامل چهار قسمت است که هر کدام به ترتیب وظیفه پیش گرم کردن مواد ، پلاستیسیته کردن , تبدیل مواد به شکل خمیری خروج گازهای متصاعد شده و در نهایت شکل گیری پروفیل پنجره دوجداره upvc را به عهده دارند ، پس از خروج پروفیل پنجره دوجداره از قسمت تانک های خنک کننده اطلاعات مربوط به پروفیل بر روی آن حک میشود . در نهایت پروفیل های یو پی وی سی وارد قسمت برش شده در ابعاد ۶ متری برش داده و بسته بندی می گردد و با توجه به نوع سفارش درب و پنجره دوجداره انتخاب شده توسط مشتری و پس از انجام محاسبات دقیق و مهندسی و آنالیز ابعاد درب و پنجره دوجداره upvc ، طبق نقشه برش داده می شوند.

استانداردهای تولید پروفیل پنجره دوجداره upvc وآزمایشات مواد اولیه
برای تولید پروفیل پنجره دوجداره upvc میتوان از مواد اولیه دست نخورده ، مواد بازیافت شده و مواد قابل بازیافت استفاده کرد. کاربرد این مواد با توجه به استاندارد کیفیت RAL-GZ 716/1 تحت شرایط و آزمایشات خاصی قابل قبول می باشد. کاربرد مجدد مواد با فرمول یکسان توسط همان کارگاهی که قبلاً آنها را تولید کرده در صورتی که به کیفیت پروفیل های یو پی وی سی صدمه نزنند و عاری از هر گونه مواد نرم کننده و مواد خارجی باشند تحت شرایط خاصی امکان پذیر می باشد.

نوع آزمایشاستانداردکاربرد مواد اولیه دست نخوردهمواد بازیافت شده و قابل بازیافت
دمای نرمی ویکات VST/B50DIN EN ISO 306≥ ۷۵ °C≥ ۷۱ °C
مقاومت ضربه ای چارییDIN EN ISO 179, 1eA≥ ۲۰ Kg/m²≥ ۲۰ Kg/m²
مدول الاستیسیته مدول خمشی EF مدول کششی ETDIN EN ISO 178

DIN EN ISO 527-1-3

≥ ۲۰۰۰ N/mm²≥ ۲۰۰۰ N/mm²
زمان پایداری TSTDIN 53381-1≥ ۳۰ min