نگهداری پنجره یو پی وی سی

نگهداری پنجره یو پی وی سی

اگر می خواهید از پنجره های دوجداره یو پی وی سی خود بیشترین بهره را ببرید، رعایت برخی از نکات باعث می شود کارایی و عمر این پنجره ها بالا رود.

پنجره یو پی وی سی

این نکات به صورت زیر است:


۱-در زمان های مشخص،همه قطعات پنجره دوجداره از قبیل قطعات مکانیکی و متحرک را روغن کاری کنید. روغن کاری باید توسط روغن های رقیق انجام شود.

۲-برای دوام بیشتر لاستیک های درزگیر پنجره های دوجداره باید در زمان های مشخص توسط پارچه ای که حاوی صابون مایع می باشد حداکثر سه ماه یکبار تمیز کنید، زیرا این کار باعث نرمی، انعطاف و تمیزی لاستیک ها می شود.

۳-از مخلوط آب و صابون برای تمیزکردن پنجره های یو پی وی سی استفاده کنید، این عمل بدون باقی گذاشتن اثر گرد و غبار، پنجره ها را کاملا براق می سازد.

۴-جهت تمیز کردن پنجره های دوجداره پارچه ای را که انتخاب می کنید، باید بدون پرز باشد تا به راحتی سطح پنجره ها  تمیز شود.

۵-اگر فعالیت های اجرایی ساختمان پس از نصب پنجره های دوجداره یو پی وی سی باقی مانده، نباید کاور پنجره ها کنده شود تا به آنها آسیبی نرسد.  این کاورها نباید روی پنجره ها به مدت طولانی باقی بماند زیرا احتمال دارد مدت ها اثر چسب بر روی آنها باقی بماند.

۶-دستگیره ها و قسمت های متحرک پنجره های دوجداره یو پی وی سی را باید مرتب بررسی کنید که هرز نشده باشند. مرتب چک کردن پنجره ها باعث می شود پیچ مربوطه را پیدا کرده و آن را قبل از به وجود آمدن مشکل محکم کنید.

۷-وقتی فعالیت های بازسازی از قبیل نقاشی و سیمانکاری و… در حال انجام است، برای آسیب نرسیدن به پنجره های دو جداره حتما می بایست پنجره ها را با پوششی مناسب بپوشانید. پنجره ها را به دقت در صورت آلوده شدن تمیز کرده تا این مواد باعث کدر شدن سطح پنجره نشود.

۸-وسایل حرارت زا مانند آتش جوشکاری و یا شعله مستقیم را به پنجره های دوجداره یو پی وی سی نزدیک نکنید.

۹-برای تمیز کردن شیشه های دوجداره یو پی وی سی می توانید از شیشه پاک کن رایت استفاده کنید ولی برای شستشوی قاب پنجره های دوجداره یو پی وی سی از آب و صابون استفاده کنید.

۱۰-رعایت موارد ذکر شده در رابطه با مراقبت و تمیز کردن پنجره ها، می تواند سلامتی و زیبایی دائمی آن ها را تضمین کند.

پنجره ماندگار
پنجره ماندگار