نحوه رگلاژ پنجره دوجداره

تعمیر و رگلاژ درب پنجره

نحوه رگلاژ پنجره دوجداره

نحوه رگلاژ و تعمیرات درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی و آلمینیوم بحث بسیار وسیع و پیچیده ای دارد که در مطالب و پست های قبلی به آن پرداختیم. همچنین متوجه شدیم که چه عواملی باعث از رگلاژ خارج شدن درب و پنجره های دوجداره می شوند.

در بخش تعمیرات و رگلاژ ،به طور کامل در مورد مشکلاتی که ممکن است برای پنجره های دوجداره ایجاد شود، توضیح دادیم،حالمیخواهیم در این بخش ابزار و مواردی که برای رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره upvc و الومینیوم نیاز است را به طور مختصر شرح دهیم:

پیچ بند:

پیچ بند
یکی از مهمترین ابزار تعمیرکار پنجره های دوجداره پیچ بند است که در مواردی متعددی حین کار رگلاژ و تعمیرات از آن استفاده می کند به عنوان مثال برای جابه جایی لولاها باید ابتدا به وسیله پیچ بند،پیچ ها متصل به لولا و درب دوجداره باز شود و با تنظیم اصولی ان دوباره در محل مورد نظر وصل گردد و همچنین برای بازکردن تمامی یراق الات،زاماک و همچنین جدا کردن پروفیل و نصب پنجره و موارد دیگر به کار می رود.
لازم به ذکر است که پیچ بند یکی از پرکاربردترین ابزارها در بخش تولید نیز به حساب می اید و بدون ان نمی توان کاری از پیش برد و به دو صورت شارژی و سیمی در بازار موجود می باشد.
دریل یا در اصطلاح عامیانه دلر:

دریل برقی


این وسیله الکتریکی نیز دست کمی از پیچ بند ندارد و می توان گفت مکمل پیچ بند نیز محسوب می شود و کابرد اصلی ان برای سوراخ کردن پروفیل،فریم دیوار و… می باشد که اگر بخواهیم مثالی در این باب عرض کنیم به این صورت است که در مواردی ممکن است نیاز به اضافه کردن لولا به پنجره وجود داشته باشد در این صورت با سوراخ کردن پروفیل به اندازه های معین عملیات پیچ بستن انجام میشود.
البته این ابزار کاربردی در تعمیرات و رگلاژ در موارد زیادی به کار می رود که یک مورد به صورت مختصر عنوان شد.
زیر شیشه مخصوص رگلاژ:

زیر شیشه

زیر شیشه

شیشه پنجره دوجداره upvc و الومینیوم به وسیله زیر شیشه های مخصوص رگلاژ و تنظیم می گردد و مهندسی این شی پلاستیکی به گونه است که موجب قرار گرفتن درست و تقسیم بار هماهنگ در تمام نقاط پروفیل شده و درب و پنجره به درستی بسته میشوند و شیشه تحت فشار قرار نگرفته و از شکسته شدن ان جلوگیری میشود.
زمانی که پنجره ها بعد از گذر زمان از رگلاژ خارج شدن،ازجمله مواردی که توسط تعمیرکار پنجره رگلاژ میگردد شیشه های دوجداره می باشد که همین امر نیاز به تجربه و تخصص دارد و در صورت کوچکترین اشتباه شیشه شکسته و خورد میشود.

لاستیک درزگیر،چسب سیلیکون

چسب درزگیر پنجره دوجداره

این موارد نیز در بحث عایق بندی و درزگیری کاربرد دارند و درصورت ورود هوای سرد و گرم و رطوبت و همچنین اب و الودگی مورد استفاده قرار میگیرند.

پیچ گوشتی

پیچ گوشتی یکی از وسیله های ساخت بشر است که در تمامی موارد تعمیرات مورد استفاده قرار میگیرد و کاربردهای مختلفی نیز در بحث رگلاژ و تعمیرات پنجره های دوجداره یو پی وی سی و الومینیوم دارد.

آچار آلن

آلن نیز مانند ابزار های قبلی که گفته شد کابرد زیادی در امر رگلاژ ایفا میکند و در درب و پنجره های دوجداره الومینیومی و فولکس واگنی که عمدتا از یراق الات پیشرفته استفاده شده است کاربرد فراوانی دارد و در شماره های مختلف موجود می باشد که هر یک در صورت نیاز به کار گرفته میشود.
ابزارهای متعدد دیگری هستند که در رگلاژ و تعمیر پنجره های upvc و الومینیوم به کار می روند که چند مورد را به طور مختصر ذکر کردیم.
برای تعمیرات و رگلاژ پنجره های خود در تهران و کرج می توانید با این شرکت تماس بگیرید.