نحوه تولید و ساخت پنجره دوجداره

نحوه تولید پنجره دوجداره

نحوه تولید و ساخت پنجره دوجداره

نحوه تولید و ساخت پنجره دوجداره بدین صورت است که ابتدا پروفیلهای upvc را به صورت خام و شاخه های ۶ متری از تولیدکنندگان نامدار پروفیل خریداری می نمایند و عملیات برش، نصب یراق، جوش، انداختن گالوانیزه و لاستیک آب بندی همگی در کارخانجات درب و پنجره سازی صورت می پذیرد. نوع ماشین آلات استفاده شده در این کارخانجات نقش بسیار مهمی را در تولید محصول نهایی دارند.

کارخانه درب پنجره دوجداره

پیشنهاد می گردد از پنجره سازانی خرید نمایید که نماینده پروفیل های معتبر و با کیفیت باشند به عنوان مثال شرکت تولیدکننده پروفیل ویستابست یک سری استانداردهایی را در نحوه تولید و ساخت پنجره دوجداره upvc تعریف کرده است, در صورتیکه تولید کننده ای این استانداردها را رعایت نکند، از آن سلب نمایندگی می شود و هیچگونه ضمانتی را در برابر پروفیل یو پی وی سی خود نمی کند چون پنجره دوجداره به صورت غیر استاندارد و با کیفیت پایین تولید شده است و با توجه به اینکه پروفیل ویستابست می باشد و یراق ROTO اما چون به صورت غیر استاندارد تولید شده است هرگز انتظارات مشتریان گرامی را از نظر عایق بودن، با دوام بودن و طول عمر بالا برآورده نخواهد کرد. پس همواره انتخاب مصالح خوب مهم نیست، بلکه مصالح خوب باید در اختیار تولیدکننده خوب قرار گیرد تا محصول نهایی، محصولی کاملاً عایق و بادوام و با طول عمر بالا باشد. لاستیک آب بندی حتماً باید از EPDM باشد در غیر اینصورت در فصول گرم و سرد بر اثر شدت گرما و سرما خشک و تکه تکه شده و دیگر عملکرد آب بندی و هوابندی خود را نداشته و وقتی که پنجره شما در حالت بسته می باشد سوز و سرما و گرد و خاک از بین آن عبور می کند. می توان جهت کاهش قیمت پنجره از لاستیک EPDM استفاده نکرد و یا گالوانیزه نازک استفاده شود و یا اصلاً استفاده نشود، اما هرگز این کار در منشور اخلاقی و فنی این شرکت نمی باشد.
برخی استاندارد های نحوه تولید و ساخت پنجره دوجداره مورد تایید شرکت ویستابست VISTABEST :
۱. استفاده از گالوانیزه با ضخامت ۱.۵ میلی متر و ابعاد استاندارد
۲. تمامی پروفیـل های پنجره دوجداره باید دارای گالـوانیزه باشند ، طول گالـوانیزه در پروفیــل های پنجره یو پی وی سی جوش شونده حداکثر۲ سانتی متر (از هر طرف ۱سانتی متر) کوتاه تر و در میانی ها حدکثر ۱ سانتی متر کوتاه تر باشند .

پروفیل ویستابست

۳. عدم استفاده از گالوانیزه ۲ تکه و جوش خورده (حتماً سمت دستگیره های در و پنجره نیز باید از گالوانیزه یک تکه استفاده شود) .
۴. فاصله ی پیچ های گالوانیزه از ابتدای پروفیل های upvc حداکثر ۱۵ سانتی متر و فاصله ی پیچ ها با یکدیگر حداکثر ۴۰ سانتی متر در پروفیـل های پنجره دوجداره سفیـد و ۳۰ سانتی متر در پروفیـل های یـو پی وی سی قهوه ای .
۵. راه آب برای فریم و لنگه ی پنجره (sash) به شرح ذیل می باشد :
• راه آب فریم در هر لنگه از پنجره دوجداره upvc باید حداقل دارای ۲ شیار تخلیه از داخل و شیار خروجی نیز براساس طول پروفیل
• شیار تخلیه ی آب برای لنگه ی بازشو پنجره ی یو پی وی سی ، هم در ضلع بالا و هم در ضلع پایین باید زده شود .
• در مولین های افقی نیز مشابه فریم عمل شود.
۶. نوارهای آب بندی از جنس EPDM و نقشه و کیفیت آن حتماً مورد تایید ویستابست باشد. بصورت یک تکه و درز آن در بالا قرار گیرد .
۷. کانکتور ها با نقشه ویستابست و از جنس زاماک مقاوم استفاده شود.
۸.در هنگام تمیز کاری زایده های جوش باید نقاطی را که دستگاه قادر به تمیز کردن آن نیست با ابزار مناسب تمیز گردد.

شرکت پنجره ماندگار از نمایندگان برتر شرکت ویستا بست در کرج می باشد. نحوه تولید و ساخت پنجره دوجداره در گروه درب و پنجره دوجداره ماندگار با بهره گیری از بهترین برندها و شرکت های تولید کننده مواد اولیه درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی کیفیتی در خور توجه را در اختیار خریداران قرار میدهد. نحوه تولید و ساخت پنجره دوجداره شرکت پنجره ماندگاردر کرج به صورت تمام اتوماتیک و با استفاده از دستگاههای روز دنیا طراحی شده است و بدین ترتیب اتصال قطعات به بهترین نحو ممکن صورت می پذیرد.