مشخصات شیشه دوجداره استاندارد برای پنجره دوجداره

شیشه دوجداره

مشخصات شیشه دوجداره استاندارد برای پنجره دوجداره

مشخص است که بیشترین قسمت یک پنجره دوجداره را شیشه تشکیل می دهد در نتیجه مهمترین عامل در مقابل هدر رفت انرژی به حساب می آید. اگر شیشه دوجداره بصورت استاندارد و تخصصی تولید نشده باشد، قطعا باعث می شود مزایای پنجره دوجداره مانند پنجره های قدیمی تنزل یابد و دیگر هیچ انتظاری جز انتقال نور خورشید از آن نمی توان داشت پس هنگام خرید پنجره دوجداره حتما از شیشه دوجداره استاندارد استفاده کنید تا بازده مورد نظر را از درب و پنجره دوجداره کسب نمایید.

خرید شیشه 2جداره

در ذیل بطور خلاصه مشخصات شیشه دوجداره استاندارد برای پنجره دوجداره را بیان کرده ایم.
۱- استفاده از شیشه های فلوت درجه A در پنجره دوجداره upvc
وجود هرگونه خال و جوش و یا خط و یا عدم دید شفاف نشان ندهنده این است که لایه های شیشه دوجداره شما گرید A نمی باشد و از شیشه درجه B و یا شیشه شیت استفاده شده است.
۲- استفاده از اسپیسر آلومینیومی یکپارچه
اسپیسرهای آلومینیومی بین دوجداره باید بصورت یکپارچه در کنج ها باشد و فقط در یک نقطه و آن هم در یکی از اضلاع به یکدیگر متصل شده باشند. در غیر این صورت شیشه دوجداره شما استاندارد نمی باشد. اسپیسرهای آلومینیومی ۲ وظیفه اصلی بر عهده دارند. یکی ایجاد فضای مناسب بین دو شیشه (بنا به نیاز در عرضهای مختلف تولید میشوند) و دیگر تزریق سلیکاژن در درون اسپیسرها برای رطوبت زدایی از فضای بین شیشه ها.
۳- استفاده از چسب اولیه تزریقی – بوتیل تزریقی
اسپیسر آلومینیومی توسط بوتیل تزریقی و نه بوتیل نواری، باید به شیشه دوجداره متصل گردد. علامت تشخیص وجود بوتیل تزریق آن است که وقتی شیشه دوجداره را از روبه رو نگاه می کنیم هرگز اسپیسر آلومینیومی دیده نشود و کاملا بصورت یکنواخت توسط چسب پوشانده و بصورت یکدست مشکی با چسب ثانویه تلفیق شده باشد.

شیشه های صنعتی

۴- استفاده از چسب ثانویه پلی سولفاید
در تولید شیشه دوجداره استاندارد درب و پنجره دوجداره از دو نوع چسب اولیه بوتیل و چسب ثانویه پلی سولفاید استفاده می گردد. حتما باید از نوع مرغوب آن و به مقدار کافی استفاده شود. روش تشخیص به این گونه است که وقتی شیشه دوجداره را از روبه رو ( قبل از نصب در غاب پنجره ) نگاه می کنید دور تا دور آن یک نوار مشکی از چسب دیده می شود که ضخامت و یا پهنای آن حتما حتما باید ۵ میلی متر و به رنگ مشکی باشد و از زیر آن اسپیسر آلومینیومی دیده نشود.
۵- دیده شدن سوپاپ گاز
دو عدد سوپاپ گاز باید در یکی از اضلاع شیشه دوجداره استاندارد پنجره یو پی وی سی بر روی اسپیسر آلومینیومی وجود داشته باشد. اگر گاز آرگون تزریق شده باشد ، سطح داخلی شیشه دوجداره شما با سطح خارجی آن باید اختلاف دما داشته باشد. بدین صورت که داخل گرم و بیرون سرد باشد, اگر هر دو سمت سرد بود نشان این است که گاز آرگون تزریق نشده است و شیشه دوجداره از استاندارد کافی برخوردار نمی باشد.
۶- تزریق سلی کاژل Silica gel یا همان مواد رطوبت گیر در داخل اسپیسر ها
در دو ضلع از شیشه دوجداره استاندارد پنجره یو پی وی سی باید سلی کاژل Silica gel و یا مواد رطوبت گیر تزریق گردد تا رطوبت بین دوجدار را جذب خود نماید در غیر اینصورت شیشه دوجداره بخار می گیرد. علامت وجود سلی کاژل در داخل اسپیسر آن است که وقتی شیشه دوجداره را تکان می دهید باید صدای جابجایی مثل شن و یا نمک در داخل اسپیسر و شیشه دوجداره شنیده شود.

شیشه دوجداره

باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام مراحل تولید شیشه دوجداره استاندارد درب و پنجره دوجداره باید توسط ماشین آلات مخصوص و مکانیزه صورت پذیرد. شرکت پنجره ماندگار در کرج همواره دغدغه عرضه محصولاتی با کیفیت و بالا نگاه داشتن کیفیت شیشه های دوجداره تولیدی کشورمان را داشته است و تمام تلاش خود را برای پر کردن این خلا به کار بسته است. خلایی که از دو منظر صنعت ما را رنج می دهد: از یک سو شاهد نزول کیفیت محصولات عمدتا وارداتی در کشور هستیم و از سوی دیگر فقدان آگاهی های لازم بر پیچیدگی این وضعیت دامن زده است. در این بحوبحه شرکت پنجره ماندگار در کرج می کوشد در هر دو جبهه فعالیت کند و تا به امروز نیز نقش قابل قبولی را ایفا کرده است.