مدل‌های بازشو پنجره دوجداره

مدل های پنجره دوجداره

مدل‌های بازشو پنجره UPVC

مدل پنجره دوجداره

یکی از نکات برجسته در سفارش و خرید پنجره‌های دو جداره UPVC انتخاب مناسب مدل یا حالت بازشو پنجره می‌باشد. به طور کلی پنجره‌های UPVC از نظر حالت بازشو به مدل‌های زیر دسته بندی می‌شوند. مشتری می‌تواند نسبت به محیط مورد نظر و همچنین طرح و کاربری مورد علاقه نسبت به انتخاب هر یک از این مدل‌ها اقدام نماید.گروه صنعتی ماندگار به عنوان تولید کننده درب و پنجره دو جداره یو پی وی سی در استان البرز_کرج، طیف بسیار گسترده‌ای از طرح‌های پنجره دو جداره UPVC را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که شما در زیر می‌توانید نمونه این مدل‌ها را مشاهده نمایید.

پنجره دو جداره UPVC ثابت (Fixed)

پنجره فیکس

این نوع مدل از پنجره یو پی وی سی از پرکاربردترین اجزای پنجره‌های دو جداره می‌باشد و به دلیل ثابت بودن دارای بالاترین عایق بندی صوتی، حرارتی، برودتی و گرد و غبار می‌باشد. نکته قابل توجه اینکه در پنجره UPVC ثابت به دلیل عدم استفاده از یراق آلات استفاده نشده، قیمت نهایی آن ارزان‌تر از باقی مدل‌ها خواهد بود.

پنجره دو جداره UPVC تک حالته (Turn)

پنجره دوجداره تک حالته

در مدل پنجره دو جداره UPVC تک حالته که به آن یک جهت بازشو نیز گفته می‌شود، حرکت بازشوی پنجره بر روی یک محور و به صورت افقی می‌باشد. از ویژگی‌های این مدل می‌‌توان به به صرفه بودن قیمت در مقایسه با دیگر مدل‌های بازشو، قابلیت جابجایی جهت بازشو (از چپ به راست و یا بلعکس) و همچنین قابلیت تغییر سیستم از مدل تک‌ حالته به دو حالته اشاره داشت.

پنجره دو جداره UPVC دو حالته (Tilt and Turn)

در مدل پنجره دو جداره UPVC دو حالته که به آن دو جهت بازشو نیز گفته می‌شود، حرکت بازشوی پنجره بر روی دو محور افقی و عمودی توسط یک دستگیره می‌باشد. از ویژگی‌های این مدل می‌توان از خاصیت عایق بودن بیشتر در برابر نفوذ گرد و غبار نسبت به مدل تک حالته، استفادع از باشوی عمومی بدون جابجایی پرده جهت استفاده از هوای محیط بیرونی، ایمنی بالا با توجه به نوع یراق آلات مصرفی، مخفی بودن کلیه یراق آلات حول محور بازشو، نمای زیبا با توجه به پوشش داده شدن لولاها، سهولت رگلاژ بدون اطلاعات تخصصی و همچنین داشتن قفل کودک جهت حفظ ایمنی افراد خردسال اشاره داشت.

پنجره دو جداره UPVC مدل سایه بانی (Awning)

پنجره دوجداره سایبانی

این نوع پنجره یو پی وی سی به صورت یک جهت بازشو می‌باشد و قابلیت تغییر جهت بازشو (از بالا به پایین و برعکس) از داخل به بیرون و برعکس با توجه به سلیقه و نوع درخواست مشتری را دارد. این نوع حالت بازشو در پنجره یو پی وی سی سرویس‌های بهداشتی، حمام، راه پله‌ها و نورگیر‌های قابل دسترسی، قابل استفاده می‌باشد.

پنجره دو جداره UPVC مدل آکاردئونی (Folding)

پنجره دوجداره اکاردئون

مدل آکاردئونی عموما برای پنجره‌های یو پی وی سی با عرض بیش از سه متر استفاده شده و در پارتیشن بندی‌هایی که نیاز می‌باشد که به صورت موقتی ارتباط آنها با هم قطع شود و یا در درب بالکن‌های منازل که عرض زیادی دارند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پنجره دو جداره UPVC دو لنگه بازشو (فرانسوی)

پنجره دوجداره ساختمان

سیستم بازشوی پنجره دو لنگه بازشو فرانسوی به نحوی طراحی گردیده که هر دو لنگه پنجره قابلیت باز شدن را دارا می‌باشند و در مواقع غیر ضروری می‌توان یک لنگه را ثابت و از یک لنگه به عنوان بازشو استفاده نمود. لازم به ذکر است که در وسط این دو لنگه از هیچ نوع ستون و یا مولیونی استفاده نمی‌شود. از جمله ویژگی‌های این مدل می‌توان به قابلیت باز شدن هر دو لنگه، قابلیت نصب انواع سیستم تک حالته و دو حالته بر روی بازشوی این نوع پنجره، کاربری ویژه برای نمای خارجی ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری و همچنین زیبایی منحصر به فرد گسترش فضای دید نسبت به فضای خارجی اشاره داشت.

پنجره دو جداره UPVC فولکس واگنی (Tilt Sliding)

پنجره فولكس واگنی

پنجره فلوکس واگنی یکی از مدل‌های پیشرفته پنجره‌های یو پی وی سی می‌باشد که در دو جهت حول محور زیرین و ریلی به تولید می‌رسد. این مدل از نظر عایق بودن نسبت به آلودگی صوتی، گرد و غبار و اتلاف انرژی عملکردی کم نظیر را از خود نشان می‌دهد. پروفیل UPVC مورد استفاده در این مدل همانند دیگر مدل‌ها بوده اما یراق آلات آن نسبت به نمونه‌های دیگر گران‌تر است. حالت بازشوی این مدل همانطور که از اسم آن برمی‌آید مانند درب‌های خودروی ون و بر روی ریل ست بوده و تا زاویه ۴۵ درجه باز خواهد شد و هیچ‌گونه فضایی را در هنگام باز شدن اشغال نخواهد کرد. این نوع پنجره‌ها زیبایی و عایق بندی به مرتب بهتری نسبت به مدل کشویی داشته و در سه طرح ساده، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک از سوی گروه صنعتی ماندگار ارائه خواهند شد.

پنجره دو جداره UPVC کلنگی (Tilt)

پنجره دوجداره مدل کنگی از بالا باز شو

این مدل بصورت یک جهت بازشو بوده و قابلیت تغییر جهت بازشو حول محور زیرین (عمودی) می‌باشد. این نوع پنجره بیشتر در مکان‌هایی مانند سرویس‌های بهداشتی، حمام، راه پله‌ها و همچنین نورگیرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله ویژگی‌های پنجره دو جداره کلنگی می‌توان به قابلیت تغییر جهت بازشو، از بالا به پایین و بعلکس، از داخل بالا به بیرون و پایین به بیرون به توجه به نظر و سفارش مشتری اشاره داشت.

پنجره دو جداره UPVC کشویی (Sliding)

کشویی

سیستم بازشو پنجره‌های یو پی وی سی کشویی که به عنوان ریلی نیز شناخته می‌شود همانند پنجره‌های آلومینیومی معمول و بصورت کشویی در دو جهت چپ و راست می‌باشد. یکی از ویژگی‌های برجسته این نوع پنجره‌ها،  عدم اشغال محیط داخلی و همچنین مزاحمت برای پرده‌های نصب شده می‌باشد. همچنین نوع بازشو این پنجره می‌تواند به صورت‌های یک ثابت یک بازشو، دو عدد بازشو بدون ثابت، دو بازشو و یک ثابت و… طراحی گردد. گفتنی است که در این مدل با توجه به نصب یراق آلات مربوط در بخش غیرقابل دید (داخل بازشو) هیچ‌یک از آن‌ها قابل مشاهده نبود و این مورد به نمای زیبای این پنجره جلوه دوچندانی خواهد بخشید. همچنین قابلیت نصب کتیبه در قسمت فوقانی بازشوها از جمله ویژگی‌های دیگر این مدل می‌باشد.

پنجره دو جداره UPVC دایره‌ای (محوری)

پنجره دوجداره دایره

پنجره مدل دایره‌ای با بازشو محوری یکی از مدل‌های خاص پنجره‌های یو پی وی سی می‌باشد که حالت بازشوی آن‌ها بصورت محوری می‌باشد. این مدل پس از اندازه‌گیری دقیق توسط همکاران ما در گرو صنعتی پادرا طراحی و مدل‌سازی شده و سپس به تولید خواهد رسید.

پنجره دو جداره UPVC خلیجی (Bay)

پنجره دوجداره خلیجی

پنجره مدل خلیجی که به شبکه‌ای نیز شهرت دارد یکی از زیباترین نماهای مربوط به پنجره‌های یو پی وی سی از نمای خارجی ساختمان بوده و جلوه خاصی به آن می‌بخشد. پنجره مدل خلیجی ترکیبی از تعدادی پنجره‌های ثابت و بازشو است که با در کنار هم قرار گرفتن تحت زوایای مشخص قوسی چندضلعی را پدید می‌آورند. کاربرد عمده این مدل پنجره‌ها، قرار گرفتن در پذیرایی منزل است. مدل این پنجره به نوعی است که فضای خانه را بزرگتر جلوه داده و دیدی وسیع به بیرون را ایجاد می‌نماید.

پنجره ماندگار
پنجره ماندگار