شیشه دوجداره چیست؟

شیشه دوجداره

شیشه دوجداره چیست؟

از موارد بسیار مهم در رابطه با درب و پنجره های دوجداره upvc شیشه دوجداره داخلی آن می باشد چرا که امروزه نقش شیشه ها ی دوجداره در ساختمان ها بسیار اهمیت یافته به طوری که علاوه بر تأمین نور طبیعی کار آبندی و عایق بندی نقش مهمی را ایفا می کند. انواع شیشه های دوجداره شامل شیشه های دو جداره رنگی, رفلکس, Low-e و لمینت می باشد.

شیشه های دو جداره از به هم چسباندن یک یا چند قاب شیشه ای موازی برای به وجود آوردن یک واحد غیر قابل نفوذ تشکیل می شود که بین این دو شیشه گاز آرگون تزریق می شود. تزریق گاز آرگون در شیشه های دوجداره بسیار کاربردی و مهم است چرا که گاز آرگون علاوه بر کاهش رسانایی گرمایی بین دو شیشه درب پنجره دوجداره upvc با کمتر کردن مقدار همرفت در فضای دو شیشه از اتلاف گرمایی بیشتر جلوگیری می کن, میزان غلظت گاز آرگون در شیشه های درب و پنجره دوجداره باید بیش از ۷۵ درصد باشد تا از کیفیت لازم برخوردار باشند.
مراحل تولید شیشه دو جداره:
۱- برش اتوماتیک شیشه ها در اندازه مناسب که با دستگاه های اتوماتیک انجام می شود.
۲- خم کاری قابهای آلومینیوم
قابهای آلومینیومی مورد مصرف در فرایند تولید شیشه های دو جداره درب و پنجره یو پی وی سی،با تنوع رنگ فراوان از آلیاژ مخصوصی ساخته شده اند که به راحتی قابل خم شدن می باشند, کلیه مراحل ساخت شیشه های دو جداره در شرکت پنجره ماندگار به صورت کاملأ اتوماتیک انجام می شود.

پنجره شیشه دودی

۳- تزریق مواد رطوبت گیر
تزریق مواد رطوبت گیربا توجه به شرایط زیر انجام می گیرد:
الف:میزان تزریق مواد توسط دستگاه انجام می شود.
ب:تزریقdesicant در شرایط بسته و تخلیه شده از هوا صورت میگیرد تا قابلیت جذب رطوبت هوای بین دو جداره های شیشه برای این ماده باقی بماند و این مواد قبل از استفاده اشباع نشود.
۴- شستشوی شیشه دوجداره با استفاده از مواد شوینده خاص و آب مقطر
۵- خشک کردن شیشه دوجداره بدون هیچ گونه لکه ای
۶- سیستم نصب قاب آلومینیومی