تفاوت پروفیل پنجره upvc سه کاناله و پنج کاناله

پروفیل های یو پی وی سی

تفاوت پروفیل پنجره upvc سه کاناله و پنج کاناله

مهم ترین تفاوت پنجره upvc سه کاناله و پنج کاناله در ضخامت (تعداد کانال ها) و در نهایت عایق بندی می باشد. این در حالی است که پنجره upvc پنج کاناله بهترین گزینه برای مناطق بسیار سرد و شهرک های صنعتی پر سر و صدا می باشد.
با پیشرفت تکنولوژی پنجره های دو جداره و سه جداره نیز طراحی شدند که انتخاب نوع پنجره اعم از دوجداره و یا سه جداره مهم ترین بخش از کار می‌باشد. بهتر است برای بکارگیری پنجره ‌های سه جداره در ساختمان ها از پروفیل های پنج کاناله استفاده نمایید. بطور کلی پروفیل های تولید شده پنجره upvc در سه دسته سه کاناله، پنج کاناله و کشویی تولید می شوند, وجود این کانالهای خالی در میان پروفیلهای یو پی وی سی علاوه بر سبک تر کردن وزن باعث می شود پروفیل پنجره عایق بهتری داشته باشد و از انتقال صداهای محیط خارج به فضای داخلی جلوگیری نماید.

پروفیل ویستابست

تفاوت پنجره upvc سه کاناله و پنج کاناله

پروفیل های سه کاناله
برند صاحب نام و معتبر ویستا بست دارای ۱۹ نوع پروفیل سه کاناله می باشد که از جمله آنها می توان پروفیل قاب، قاب بلند، قاب بازسازی، بازشو (Sash) صاف پنجره، بازشو دکوراتیو پنجره، میانی متحرک و ثابت، بازشو در، قاب توری, کاور و اتصال قاب را نام برد. در این سری انواع پروفیل خاص بازسازی نیز موجود است که جهت تعویض بدون تخریب پنجره های قدیمی و آلومینیومی بکار می رود.
پروفیل قاب از این سری دارای ارتفاع بیرونی ۶۵ میلیمتر و عرض ۶۰ میلیمتر است. ضخامت دیواره اصلی ۳ میلیمتر و سایر دیواره ها ۲٫۷ است. وزن در واحد طول یا همان چگالی ۱٫۲۴ Kg/m می باشد.
پروفیل قاب بلند از این سری دارای ارتفاع بیرونی ۷۶ میلیمتر و عرض ۶۰ میلیمتر است. ضخامت دیواره اصلی ۳ میلیمتر و سایر دیواره ها ۲٫۷ است. چگالی آن ۱٫۳۸ Kg/m می باشد که در نوع خود وزن بالا و مناسبی است. این پروفیل برای ساخت درها و پنجره های بزرگ با یراق آلات متنوع کاربرد دارد.
پروفیل بازشو دکوراتیو پنجره که قابلیت اتصال به پروفیل میانی متحرک را نیز دارد، با ارتفاع ۷۸ میلیمتر و عرض ۶۰-۶۸ میلیمتر و چگالی وزنی ۱٫۴۳ تولید می شود.
بازشو صاف پنجره نیز با قابلیت استفاده از دو نوار درزبندی مختلف در نقاط اتصال به پروفیل و شیشه، با همان ارتفاع ولی با وزن کمتر ۱٫۳۹ بکار می رود.
به منظور تعویض پنجره های قدیم و آهنی می توان از پروفیل قاب بازسازی و پروفیل نبشی قاب بازسازی استفاده کرد. در این حالت نیاز به تخریب ساختمان و خارج کردن پنجره های قدیمی نمی باشد و درب و پنجره دوجداره upvc کاملا آنرا پوشش می دهد. این پروفیل با ارتفاع ۸۴٫۵ میلیمتر و عرض ۶۰ و با چگالی وزنی ۱٫۲۸ kg/m می باشد.

پروفیل 5 کاناله ویستابست

پروفیل های پنج کاناله
پروفیل های پنج کاناله ویستابست دارای ۱۳ نوع می باشد که می توان پروفیل قاب, گرد, بازشو دکوراتیو و صاف پنجره, پروفیل میانی ثابت و متحرک, اتصال ۹۰ درجه, پروفیل زهوار شیشه دوجداره و سه جداره و پروفیل منقسم شیشه را نام برد.
مواردی که نشان دهنده یک پروفیل با کیفیت می باشند:
• وزن پروفیل
• بدون لاستیک تولید شدن آن
• کیفیت سطح پروفیل صاف و براق
• دارا بودن گواهینامه مختلف اعم از استاندارد ها و تاییده ها رال آلمان ، بیمه نامه ها و …
• اکسترودر های تولید پروفیل از شرکت های معتبر اروپایی
• متنوع بودن پروفیل های تولید شده از لحاظ مقطعی و یا تنوع رنگ بندی و لمینیت