تاریخچه پنجره های یو پی وی سی در ایران

تاریخچه یو پی وی سی

تاریخچه پنجره های یو پی وی سی در ایران

پنجره یو پی وی سی
مقدمه :

امروزه استفاده نامناسب از منابع انرژی می تواند صدمات جبران ناپذیری را به چرخه اقتصاد وارد نماید.در این خصوص بخش ساختمان با داشتن سهم حدودا ۳۵ درصدی در مصرف انرژی است که سهم بالایی دا در این زمینه به خود اختصاص داده است.حدود ۳۰ درصد از اتلاف انرژی در ساختمان از طریق پنجره ها صورت می گیرد که این مسئله استفاده از پنجره و شیشه های عایق را ضروری می نماید.

شیشه چندجداره

ساخت در و پنجره های یو پی وی سی در سال های ۱۹۶۰ در اروپا آغاز گردید. با توجه به مزایای زیاد این نوع پنجره ها استفاده از درو پنجره های یو پی وی سی رونق روز افزونیافته است.تنوع در طرح و رنگ ، استقامت فیزیکی و یا مقاومت در برابر شرایط جوی متفاوت و همچنین قابلیت بازیافت پی وی سی به کار رفته در ساخت این نوع از پنجره ، موجب تحولات عمده ای در این صنعت گردیده است.

یو پی وی سی

صنعت توليد پروفيل هاي ساختمانی از جنس یو پی وی سی براي مصرف درب و پنجره های دوجداره از چهل سال پيش در اروپا مرسوم گرديده و سپس با پيشرفت تكنولوژي در اين زمينه مصرف آن افزايش يافته است . مصرف اين نوع محصولات در ايران به قبل از سال ١٣٥٧ بر مي گردد كه به صورت بسيار محدود شروع شد : مانند ١٣٧۵- شركت پي وي سي ايران و بعد از سال ١٣٥٧ اين صنعت تعطيل گرديد و سپس در سال هاي ۱۳۸۰ مجدداٌ توليد آن آغاز گرديد . از سال ١٣٨٠ با حمايت و پشتيباني سازمان بهينه سازي مصرف سوخت و انرژي و دستورالعمل هاي دولت )وزارت مسكن و شهرسازي( در ارتباط با مبحث ١٩ مقررات ملي ساختمان كه دستورالعمل صرفه جويي انرژي درساختمان مي باشد، استفاده از اين محصول روز به روز بيشتر گرديد.

پنجره upvc

وزارت مسكن و شهرسازي بر اساس ماده ١٢١ قانون برنامه سوم توسعه و ماده ٢٧ آيين نامه اجرايي آن برنامه، در كميته مربوطه برنامه بلند مدت صرفه جويي در مصرف انرژي در ساختمان هاي بخش غير دولتي را به تفكيك گروه بندي استان ها از نظر ميزان مصرف انرژي تصويب نموده است ، در اين آيين نامه ، ساختمان هايي كه طبق برنامه ارايه شده، ساخته مي شوند بايد در مقابل اتلاف انرژي مقاوم گردند و استفاده از عايق هاي حرارتي، پروفيل هاي در و پنجره و شيشه هاي دو جداره متناسب با اين امر را اجباري نموده اند. اميد است كه با اجباري كردن جلوگيري از اتلاف انرژي توسط سازمان هاي ذيربط صرفه جويي در انرژي در ساختمان ها مورد توجه بيشتري قرار گيرد

پنجره های عایق

زيرا صرفه جويی در مصرف انرژي در رشد اقتصادي كشور نيز تأثير بسزايي دارد.

پنجره ماندگار
پنجره ماندگار