پیش نیاز نصب پنجره یو پی وی سی

طرح و مدل پنجره ساختمان

پیش نیاز نصب پنجره یو پی وی سی

یو پی وی سی

فریم انتظار با قوطی آهنی با ضخامت حداقل mm30 × ۶۰ که به صورت تراز و بدون خمیدگی و پیچیدگی در محل نصب پنجره ها نصب گردیده است. یا سطح سنگ تراز که پنجره ها بر روی آن قرار می گیرد. البته قوطی آهنی ارجح تر است و نصب پنجره ها سریعتر و تمیزتر بر روی آن صورت می گیرد. در صورت ایجاد فریم انتظار باید در نظر داشته باشیم پیچ نصب حداقل ۲ سانتی متر در فریم آهنی فرو می رود.

تعویض پنجره های منازل خانگی صنعتی

گاه مشاهده می شود که داخل فریم انتظار را با سیمان پر می کنند این موضوع موجب جلوگیری از فرو رفتن پیچ در فریم می شود و ممکن است مانع اتصال صحیح و محکم پنجره به فریم شود در ضمن علاوه بر اینکه زمان نصب راطولانی می کند هزینه نصب را نیز بالا می برد. در صورتی که در نظر دارید داخل فریم انتظار را پر نمایید بهتر است از فومهای مخصوص نصب استفاده نمایید.

البته در فریم های توکار هیچ لزومی به پر کردن فریم نیست. در فریم های روکار از قبیل فریم های فرانسوی یا فریم هایی که در طبق های اول ساختمان به منظور نصب حفاظ روکار نصب شده اند برای جلوگیری از انتقال دما پرکردن فریم با فوم تاحدودی از انتقال دما و صدا از طریق فریم جلوگیری می کند البته باید در نظر داشت که این فوم ها قابلیت اشتعال داشته و درجاها و زمانهایی که احتمال آتش گرفتن آنها می باشد نباید استفاده شوند. به طور مثال اگر پس از پرکردن فوم در فریم ها به منظور نصب حفاظ جوشکاری شود احتمال آتش گرفتن فوم و خروج دود از منافذ فریم وجود دارد. از مزایای پنجره دوجداره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اجزای پنجره

۱) استحكام و ماندگاري: در و پنجره upvc بسيار محكم هستند و از اين لحاظ با همتاي فلزي خود در يك مرتبه قرار دارند.

۲) عدم نياز به رنگ آميزي و ثبات رنگ: پروفیل های upvc سفيد هستند و در صورت بالا بودن كيفيت مواد اوليه از ثبات رنگي بالايي برخوردار هستند، زنگ نمي زنند و جلاي آن ها تغيير نمي كند.

۳)تنوع رنگي بالا: پروفيل upvc به دو صورت رنگي مي شود:

الف) استفاده از پوشش هاي لمينت بر روي upvc: در اين روش پوشش لمينت با ماندگاري بالا روي پروفيل چسبانده مي شود و معمولاً طرح دار است، مانند طرح چوب و….

ب) رنگ آميزي ماده upvc: در اين روش از رنگ مخصوصي براي رنگ آميزي ماده upvc استفاده مي شود.

۴) عايق بندي صدايي و گرمايي: يكي از دلايل رشد پنجره هاي upvc عايق كاري ساختمان است. میزان عایق بندی پنجره های Upvc به شیشه، نوع پروفیل، یراق آلات، نصب، فرایند تولید و مونتاژ، ماشین آلات مورد استفاده در خط تولید و نوع پروفیل گالوانیزه درون پنجره و … بستگي دارد كه در پروفيل هاي با كيفيت بالا و عالي و استفاده از شيشه هاي چند جداره اين عايق كاري به بهترين حال انجام مي پذيرد.

۵) افزایش امنيت: در پنجره هاي upvc به علت وجود يراق آلات و چفت هاي جديد و امكان طراحي پروفيل هاي امنيتي، ايمني پنجره چندين برابر شده است.

۶) ساخت پنجره به تمام اشكال هندسي: به علت امكان تغيير شكل پروفيل upvc با استفاده از دستگاه، مي توان آن را به همه اشكال در آورد و خم هاي دلخواه را در آن ايجاد كرد. بنابراين بدون هيچ مشكلي مي توان پنجره را به تمام اشكال هندسي دلخواه توليد كرد.

۷) شیشه های چندجداره: بيشترين اتلاف حرارتي از شيشه هاي پنجره صورت مي پذيرد كه در صورت استفاده از اين شيشه ها و جلوگيري از اتلاف حرارتي، ميزان صرفه جويي انرژي به نحو قابل ملاحظه اي افزايش مي يابد.

۸) تنوع بسیار بالا در بازشو ها: يراق آلات پنجره هاي upvc حالت هاي بسياري براي باز شدن پنجره ها را فراهم مي آورند. مانند پنجره هاي بازشو از كنار و بالا و انواع كشويي و ….

۹) امکان استفاده از قفل هاي اتوماتيك: در در و پنجره هاي upvc مي توان از قفل ها و يراق آلات الكترونيكي و كنترل از راه دور استفاده كرد. امكاني كه در پنجره هاي قديمي آهني يا آلومينيومي ممكن نبود.

۱۰) تعويض آسان با پنجره هاي قديمي: پنجره هاي قديمي را مي توان بدون عمليات بنايي و يا به هم ريختن نما، به سادگي با پنجره هاي upvc تعويض كرد.

پنجره ماندگار
پنجره ماندگار