نگهداری پنجره دوجداره

تمیز کردن پنجره های دوجداره یو پی وی سی

نگهداری پنجره دوجداره

نگهداری پنجره دوجداره

روش هاي نگهداري از پنجره دوجداره upvc

طراحي، توليد و نصب در و پنجره دوجداره upvc با نهايت دقت و ظرافت انجام مي گيرد. تا طول عمر پنجره ها و کارايي آنها در بالاترين حد باشد. اما رعايت برخي از نکات موجب مي شود کارايي و عمر اين پنجره ها در حد بيشينهه خود باقي بماند. اين نکات به قرار زير است:

قطعات مکانيکي پنجره ها نيازمند روغن کاري در بازه هاي زماني بلند مدت هستند تا درنهايت راحتي خود باقي بمانند. روغن کاري بايد توسط روغن هاي رقيق موجود مثل روغن چرخ خياطي انجام شود. از نزديک کردن شعله مستقيم آتش، مثلا آتش جوشکاري و … به پنجره بپرهيزيد. به منظور دوام بيشتر لاستيک هاي درزگير پنجره ها، چند ماه يکبار آنها را با پارچه اي حاوي صابون مايع تميز کنيد. اين عمل نرمي و انعطاف و تميزي لاستيک ها از جاي اصلي خود خارج نشده باشند.

نگهداری از پنجره دوجداره upvc

تغييرات آب و هوايي در طي فصول و تغييرات ابعادي مصالح ساختماني بر اثر انبساط و انقباض ممکن است موجب شود که ابزار و يراق آلات پنجره از رگلاژ خارج شود که با تنظيم مجدد به حالت اوليه باز خواهد گشت. اگر پس از نصب پنجره ها، هنوز فعاليت هاي اجرايي ساختمان باقي مانده است، بايد ليبل روي پنجره ها کنده نشود تا از آسيب به پنجره ها محافظت کند. (در صورتي که هنگام کندن آنها ليبل ها به پنجره چسبيده بودند، مي توان به سادگي از يک سشوار براي دميدن به پنجره ها استفاده کرد و سپس ليبل ها را به راحتي جدا نمود.) در صورتي که پيچ هاي دستگيره به مرور زمان کمي شل شد, مي توان با جابجا نمودن دستگيره، پيچ مربوطه را يافت و آن را محکم کرد.

روغنکاری پنجره یو پی وی سی دوجداره

در هنگام فعاليت هاي بازسازي از قبيل نقاشي و سيمانکاري و … لازم است تا روي پنجره ها را با پوشش مناسبي پوشاند تا آسيبي به پنجره ها نرسد. در صورت آلوده شدن پنجره ها لازم است تا به دقت پنجره را تميز کرد تا وجود اين مواد موجب کدر شدن سطح پنجره نشود.

 

پنجره ماندگار
پنجره ماندگار