آزمایشات پروفیل یو پی وی سی

پروفیل های یو پی وی سی

آزمایشات پروفیل یو پی وی سی

شکل ظاهری و شرایط تولید حین فرآیند تولید انواع سطح مقطع پروفیل, مقاومت در برابر ضربه ناشی از سقوط جرم دردمای پایین, رفتار پس از گرم شدن, تست جرم واحد طول, برگشت حرارت, تست ابعاد و هندسه پروفیل, تست کجی, تست جوش, که ما به توضیح تعدادی از این آزمایشات میپردازیم:

-شکل ظاهری و شرایط تولید حین فرایند تولید انواع سطح مقطع پروفیل, تعداد نمونه های مشخصی جهت انجام آزمایشات از تولید اخذ می گردد. این نمونه ها پس از بررسی شکل ظاهری بمدت ۱۲ تا۲۴ ساعت در آزمایشگاه نگهداری شده و سپس مورد تستهای مختلف طبق استاندارد قرار میگیرد. سطوح خارجی پروفیل ها که در معرض دید قرار دارند لازم است دارای رنگ سفید یکنواخت بوده و عاری از هر گونه اجسام خارجی, حفره, ترک, حباب و سایر معایب باشند.

ازمایش یو پی وی سی

-مقاومت در برابر ضربه ناشی از سقوط جرم در دماهای پایین : در این آزمایش ابتدا ۱۰نمونه ۳۰cm در دستگاه freezer قرار داده وتا دمای ۱۵c به مدت حداقل یکساعت نگهداری می شوند سپس توسط جرم ۱kg از ارتفاع ۱۵۰۰mm مورد تست ضربه قرار میگیرند .

پروفیل پنجره دوجداره

-رفتار پس از گرم شدن:۲۲cm بمدت نیم ساعت در دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد گرم شده سپس در دمای محیط خنک میگردد و پس از انجام آزمایش نمونه باید فاقد هرگونه تغییر شکل ظاهری (اعم از چروک, ترک, …) باشد.

-تست جرم واحد طول: نمونه۲۵۰mm با دقت ۱mm اندازه گیری شده و جرم آن با دقت ۱gr سنجیده می شود. جرم واحد محاسبه شده نباید کمتر از ۹۵ درصد مقدار اسمی آن طبق استانداردهای ارائه شده باشد.

-برگشت حرارت: سه مقطع پروفیل ۲۲۰mm انتخاب و با دو خط به فاصله تقریبی ۲۰۰mm در دو سمت سطح به صورت عمود بر محور پروفیل نشان گذاری می شوند. این نمونه پس از نشانه گذاری در کوره با دمای ۱۰۰درجهc بمدت یکساعت قرار میگیرد. وپس از خنک شدن در دمای محیط مجددا نشانه ها اندازه گیری می شود. برای هر نمونه و هر جفت علامت, ضریب برگشت حرارت به درصد محاسبه میشود.

 

پنجره ماندگار
پنجره ماندگار