شیشه دوجداره صنعتی

شیشه دوجداره

شیشه دوجداره صنعتی

تولید پنجره استاندارد دغدغه اصلی تمامی دلسوزان صنعت پنجره سازی است. روشن است که شیشه بیشترین بخش یک پنجره را تشکیل می دهد. در سال های گذشته شیشه جزئی ساده از مصالح ساختمانی به شمار می آمد، اما امروزه با تحولات پیش آمده شیشه به یکی از پیچیده ترین امکانات یک ساختمان تبدیل و انواع و کاربری های متنوعی یافته است. با در نظر گرفتن این موارد، صنعت شیشه ساختمانی امروزه یکی از صنایع استراتژیک و مهم محسوب شده که مهم ترین نقش را نیز در تولید یک پنجره استاندارد ایفا می کند. با توجه به نقش قابل توجه شیشه در ساخت پنجره ها، کیفیت آن نیز بیش از سایر اجزا پنجره اهمیت می یابد.

ویژگی شیشه های ساختمانی

سال ها پیش وقتی که صحبت از پنجره و به تبع آن شیشه می شد، در ذهن افراد یک لایه بسیار ضعیف و شکننده تداعی می شد که هدفی جز تامین نور کافی در ساختمان نداشت. اما امروزه میبینیم در تمام دنیا تامین نور داخل ساختمان توسط شیشه تنها یکی از کاربردهای لازم و نه کافی در یک پروژه ساختمانی است. امروزه به شیشه به چشم یک فاکتور بسیارمهم در زیبایی خارجی نما و زیبایی داخلی ساختمان نگاه می شود و به عنوان عاملی تعیین کننده در میزان مصرف انرژی جهت گرم نگاه داشتن یا سرد نگاه داشتن فضای داخلی ساختمان در فصول مختلف سال مطرح می باشد.

شیشه دوجداره

نقش کیفیت شیشه دوجداره در تولید پنجره استاندارد

ابتدا باید دید منظور از یک پنجره استاندارد چیست؟ در تعریف ساده و غیر فنی، پنجره استاندارد از دید یک مصرف کننده امروزی پنجره ای است که علاوه بر تامین نیازهایی همچون نور کافی و ایجاد پل ارتباطی با محیط بیرون، در جلوگیری از هدر رفتن گرما و سرما که متاسفانه امروزه هزینه های آن روز به روز افزایش یافته است، تاثیر بسزایی داشته باشد. پر واضح است که بیشترین قسمت یک پنجره را شیشه آن تشکیل می دهد و قطعا مهمترین سد در مقابل هدر رفت انرژی محسوب می شود. اگر شیشه دوجداره به خوبی تزریق گاز نشده باشد، به خوبی تزریق چسب نشده باشد یا اسپیسر آن از مواد رطوبت گیر مرغوب پر نشده باشد و چندین پارامتر دیگر در فرایند ساخت شیشه دوجداره رعایت نشده باشد، قطعا کاربرد آن پنجره به سطح دوران گذشته و بسیار قدیم تنزل می یابد و دیگر هیچ انتظاری جز انتقال نور خورشید از آن نمی توان داشت و از آنجایی که یک پنجره از عناصر دیگری همچون پروفیل های نگه دارنده شیشه تشکیل می شود، عدم وجود پروفیل مناسب در ساختار پنجره مزید بر علت می شود.

پنجره ماندگار
پنجره ماندگار